Tavaly 49.000 Audi Q8 e-tron SUV-t adtak el a világon, ami viszonylag stabil eladási adatnak felel meg, ha a modell történetét nézzük. A vállalat mégsem boldog, és ez a brüsszeli gyár létezését fenyegeti. Nem elég Veszélybe került az Audi brüsszeli gyárának, és így 3000 munkatársának sorsa, miután kiderült, a cég ismét fontolóra vette az üzem bezárását. Ismét, mert a gyár helyzete már évek óta bizonytalan. Jelenleg csak a Q8 e-tron/Q8 e-tron Sportback páros készül ott, és évi 50 ezer autóval még a prémium kategóriában is nehéz nyereségesen üzemeltetni egy autógyárat.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 A brüsszeli gyárban régen nem csak a Q8 e-tron készült. A vállalat hivatalosan arról beszél, hogy csökken a felső kategóriás villanyautók iránt a kereslet, ezért a tervezettnél korábban szüntetheti be a jelenlegi Q8 e-tron generáció gyártását. Miután az már korábban kiderült, hogy a következő széria Mexikóból érkezik, a cég most új lehetőségeket keres a brüsszeli gyár hasznosítására. Az Automobilwoche német iparági szaklap azonban úgy tudja, ismét felmerült a gyár bezárása a költséges helyszínen. Hogy az 50 ezer Q8-as sok, vagy kevés az nem egyszerű kérdés. Az, hogy csökken a kereslet, valószínűleg a beérkező rendelésekből látszik, mi ebbe nem látunk bele. Az elmúlt évek eladásai viszont azt mutatják, hogy a gyártás felfuttatása óta folyamatosan 50 ezer körül billeg a mérleg, tehát a tavalyi enyhe visszaesés nem tűnik drámainak. Ha a Q8 e-torn illetve Sportback változatának eladásait megpróbáljuk összehasonlítani a belső égésű társaival, akkor sem egyszerű a matematika. A hagyományos hajtásláncú Q8-ast az elektromos évek óta veri az eladásokban. Akkor miért is a villanyautó számaira panaszkodik az anyacég? Ám az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a hagyományos Q8-ból nincs Sportback, igazából azt mondhatnánk, ő maga a Sportback, és az azonos tengelytávú, de kicsit hosszabb, szögletesebb, nagyobb csomagterű Q7 az alapváltozat. Ha viszont ennek a két típusnak összeadjuk az eladásait, akkor már hatalmas az elektromos páros lemaradása. Az igazság valószínűleg valahol ott keresendő, hogy a Volkswagen csoportnak túl nagy gyártási kapacitása van, ami nincs jelenleg kihasználva, és érthető módon igyekeznek a ráfizetéses, drágán termelő helyszíneket leépíteni. Ehhez kapóra jön a Q8 e-tron jelenlegi generációjának kivezetése. A hagyományos Q7 és Q8 modellek Pozsonyban készülnek és a platform mellett a gyáron is osztoznak a Porsche Cayenne és Volkswagen Tuareg modellekkel – így ott nincs probléma a gyártósorok kihasználtságával, 2022-ben közel 270 ezer autó készült a szlovák fővárosban. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!