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
auto
2024. 09. 17. kedd

Újabb ismert autóipari beszállítót ért el a csőd

üzlet

Tovább folytatódnak az autóipari beszállítók nehézségei. Egyeseknél ez csak leépítéseket, a drágábban üzemelő nyugat-európai üzemek bezárását jelenti, míg másoknál ennél is komolyabb a baj.

A Recaro az utóbbi körbe tartozik.

Bizonytalan jövő

A Recaro nevet biztosan sokan kötik a márka sportüléseihez. Hogy ez a jövőben is így lesz-e az majd még elválik, a vállalat ugyanis csődvédelmet kért az Egyesült Államokban – írja az Automotive News Europe.

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

A német cég közleménye szerint az elmúlt évek rendkívüli áremelései gazdaságtalanná tették a működést, és elvesztettek ezek miatt egy nagy megrendelőt is. A vállalat egyelőre csak a júliusi fizetéseket tudja biztosan kifizetni, a következő hónapokra még keresi a forrásokat, amelyeket a csődvédelmi eljárástól remél.

A Recaro problémái nem egyediek, egy friss kutatás szerint csak idén 20 nagyobb, évi 10 millió eurós forgalom feletti német autóipari beszállító ment csődbe, ami 60 százalékos növekedés az előző évhez képest.

A Recaro egyéb termékei, így az otthoni, a gamer, valamint repülőgépekbe gyártott ülések nem érintettek a mostani problémákban, mivel azokat külön leányvállalatokba szervezték. Az autókba gyártott sportülések sok márkánál, így például az Audinál, az Aston Martinnál, a BMW és a Mercedes sportváltozatainál, a Cadillac-nél, a Fordnál, a Mazdánál, a Porschénél és a Renault-nál is megtalálhatók az extra listákon.

A Recaro gyökerei egészen 1906-ig nyúlnak vissza, első autóba szánt ülésüket pedig 1965-ben gyártották.

Most már tényleg csődben van a Fisker

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.