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 Ez a fejlemény talán már senkit nem lep meg az elmúlt hetek hírei után. Most lett vége a reménykedésnek. Chapter 11 Hónapok óta tartó spekulációnak vet véget az az elkerülhetetlennek tűnő lépés, amire a Fisker június 17-én kényszerült, amikor a csődtörvény 11-es fejezete szerinti védelmet kért. Ez a rendes csődeljárás része Amerikában, és praktikusan azt jelenti, hogy a cég felfüggeszti működését, és a bíróság védelmét kéri hitelezőivel szemben addig, amíg eladja pénzzé tehető értékeit, hogy kifizesse őket. A csődeljárás során általában a bíróság által kijelölt független szakértő vezeti a céget, és felügyeli a követelések kielégítését és a vállalat átstrukturálását. Ebből persze elméletileg még fel lehet állni, és a Fisker azt mondja, tárgyal is hitelezőivel a jövőről, de praktikusan nézve ez valószínűleg az út vége. A vállalat úgy nyilatkozott, hogy 100 és 500 millió dollár közötti követelések vannak vele szemben, míg eszközállományuk 500 millió és 1 milliárd közé tehető. Ez papíron jól hangzik, de valószínűleg a vagyon jelentős része a raktárkészletekben, több ezer eladatlan Ocean SUV-ben keresendő, márpedig kétséges, ezeket ki és mennyiért veszi meg a csődben lévő cégtől. 2023 végéig 10.000 autót gyártottak – illetve gyárttattak – le, de csak 4700-at szállítottak ki ezekből. A vállalat bérgyártója az ausztriai Magna Steyr már nem számít a gyártás újbóli megkezdésére, és el is küldte azokat a munkatársait, akik az Ocean gyártósorán dolgoztak. Ők 400 milliós bevételkieséssel számolnak. Már nem indul újra a Fisker Ocean gyártása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!