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
auto

Legalább egy német gyárát bezárja a Volkswagen

üzlet

Volkswagen Csoport vezérigazgatója, Oliver Blume, 2023-ban jelentette be nagyszabású megtakarítási programját, amelynek eredményeként 2026-ig 10 milliárd eurót akarnak megspórolni.

Úgy néz ki azonban, hogy ez sem lesz elég.

Nincs garancia

A Volkswagen felmondta azt a megállapodást a szakszervezettel, amely a megtakarítási program ellenére garantálta a német munkahelyek számának megőrzését 2029-ig.

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

A vállalat egy felső vezetői értekezlet után jelentette be, hogy a továbbiakban nem tudja már kizárni, hogy a névadó márka gyárai közül egyet sem zár be és egyetlen alkalmazottat sem küld el.

Állítólag nem elég a tervezett megtakarítási program és ezért legalább egy autógyártól és egy alkatrészgyártól meg fognak válni.

A bejelentésre érthető módon felháborodottan reagált a szakszervezet vezetője. Daniela Cavallo egy rendkívüli tanácskozás után úgy fogalmazott, hogy a megállapodás felmondása nyílt támadás a német gyárakkal, állásokkal és bérmegállapodással szemben.

Ezzel maga a Volkswagen, a konszern szívének sorsa lett kérdéses, mi pedig a végsőkig ellenállni fogunk. Amíg én itt vagyok, nem lesznek gyárbezárások – tette hozzá Cavallo.

Oliver Blume a döntést az európai autóipar nehéz helyzetével és a német autógyártás versenyképességének hátrányával magyarázta, amelyet új piaci szereplők is veszélyeztetnek. Állítólag további négymilliárd eurót kell megtakarítaniuk.

A szakszervezetnek egyébként döntő szava lehet ezekben a döntésekben. A német rendszerben ugyanis helyet és szavazati jogot kapnak a felügyelőbizottságban, és ha melléjük áll a Volkswagenben résztulajdonos Alsó-Szászország kormánya, akkor többségük is lehet.

A Volkswagen dolgozóit egyébként támogatásáról biztosította az iparági IG Metall szakszervezet is, amely úgy nyilatkozott, hogy nem fogják tolerálni, hogy a munkásokon spóroljon a cég.

Volkswagen: jelenleg nem vagyunk versenyképesek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.