Elstartolt az idei Párizsi Autószalon, ahol az egyik legjobban várt újdonságról a Renault standjánál húzták le a leplet: bemutatkozott a Renault 4, a francia márka második olyan villanyautója, amelyhez egy évtizedekkel ezelőtt értékesített autóikont vettek újra elő. Mi pedig élőben is körbejártuk: 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 Közleményét a Renault azzal kezdi, hogy az R4 annak idején az 1960-as években végbe menő társadalmi folyamatokra (a középosztály felemelkedése, a nők társadalmi funkcióinak változása, stb.) válaszolva született meg, és egy mindenkinek való, minden célra alkalmas kisautó volt, a szabadság szimbóluma. A gyártó szerint ez mit sem változott, és az új modell továbbra is megőrzi az eredeti jármű DNS-ét, miközben napjaink várakozásainak megfelelő változatosságot nyújt kompakt, tisztán elektromos, és összekapcsolt retro-futurisztikus autóként. Az újdonság immár a Renault 4 E-Tech névre hallgat, és a B szegmensbe, a Renault 5 E-Tech fölé pozícionálták. Kicsivel nagyobb méreteivel és tágasabb utasterével a modell a fiatal családokat szólítja meg, de nem csupán a városlakókhoz, hanem annál sokkal szélesebb közönséghez szól. 4140 mm-es hosszával, 1800 mm-es szélességével és 1570 mm-es magasságával a 4-es 600 mm-rel hosszabb, 100 mm-rel szélesebb és 70 mm-rel magasabb, mint az 5-ös, és egyébként az 1961-es eredeti R4-nél is nagyobbra nőtt. A sokoldalúság érdekében az autó 420 literes csomagteret, alacsony csomagtérküszöböt, számos tárolórekeszt, lehajtható hátsó üléssort, és teljesen laposra dönthető utasülést kapott – ez teljesen új a Renault eddigi villanyautói között. A műszerfalon egy 10,1 hüvelykes digitális vezetői kijelző, és egy 10 hüvelykes központi kijelző helyezkedik el, ez utóbbin Google alapú infotainment rendszer hívható elő. A műszaki alap ugyanaz az AmpR Small, ami a Renault 5 alatt is megtalálható, és nem meglepő az sem, hogy a retro-modern páros a hajtásrendszerük 68%-án osztozik. Az alapváltozat egy 40 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, míg a nagyobb akkus változatba 52 kWh került. A vásárlók választhatnak majd 90 és 110 kW-os motorteljesítmény közül. Újdonság a Renault-nál, hogy a 4-eshez már egypedálos vezetés is elérhető lesz. A DC töltőoszlopokon az akkumulátortól függően maximum 80 vagy 100 kW töltési teljesítményt lehet elérni, a legnagyobb elérhető hatótávolság pedig 400 km körül alakul. A gyártásra a Renault ElectriCity üzemében kerül sor Észak-Franciaországban, a hivatalos vételárat egyelőre nem jelentették be. Az eredeti Renault 4-ből összesen 8.135.424 példány kelt el öt kontinensen és több mint száz országban 30 év leforgása alatt, így ez a márka legkelendőbb modellje globális szinten. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!