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 Az idei nyár nagy szenzációja volt az egyik legígéretesebb elektromos startup és az autógyártás nagy öregjének együttműködése. Most hivatalosan is megkezdődött az együttműködés és az is kiderült, 800 millióval többet, 5,8 milliárdot fektet a wolfsburgi cég az amerikai pickup- és SUV-gyártóba. Marad a CARIAD? Az éppen több tízezres elbocsátások és gyárbezárások változó tervei felett a szakszervezetekkel tárgyaló Volkswagennek valószínűleg meg kell majd magyaráznia az asztal túlsó oldalán ülőknek, hogy erre akkor mégis honnan van pénz, de a jövőbe befektetni még ilyen nehéz időkben is fontos. A Volkswagen a megállapodás révén megkapja az amerikai cég technológiáját, elektromos architektúráját és infotainment megoldásait, szoftveres fejlesztéseit. Utóbbi annyira fontos, hogy Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója ezt emelte ki a sajtónak a mostani bejelentésen, amelyben a megállapodást a cég szoftveres stratégiája kapcsán a következő logikus lépésnek nevezte. Oliver Blume, CEO Volkswagen Group, Carsten Helbing a Volkswagen és Wassym Bensaid, a Rivian delegáltja a vegyesvállalat élére, valamint RJ Scaringe, a Rivian alapítója és CEO-ja. A Rivian kétségkívül tetszetős és fejlett fedélzeti rendszert fejlesztett és reméljük, az európai Volkswageneknek is jut ebből hamarosan valami. A megállapodás viszont erősen megkérdőjelezi a CARIAD jövőjét. A német konszern szoftverfejlesztő leányvállalata az idei év első kilenc hónapjában újabb kétmilliárd eurót emésztett fel, miközben a Porsche és az Audi igyekeznek más megoldásokat választani autóikba, a Rivian révén pedig egy házon belüli versenytársat is kap a cég. Rivian R3 Az első időszakban a németek a Rivian meglévő technológiáját használják majd, de megkezdődik egy közös szoftverplatform kifejlesztése, amely több márkát, így az Audit és a Porschét is kiszolgálja majd – szól a közlemény. A Rivian saját fejlesztésű villanymotorjait viszont egyelőre nem veszi át a német partner. Mindenki jól járhat A két cég most azt is bejelentette, hogy az együttműködés részeként készül majd a 2026-ban debütáló új R2 crossover, amely a Rivian megfizethetőbb modellje, „Model 3 pillanata” lehet. Rivian R2 Hogy a Volkswagen mit ad ehhez hozzá a pénzen kívül, arról nem szólnak a híradások, de a zöldhasú is jól jön a startupnak, amely az idei év első kilenc hónapjában újabb négymilliárd dollár veszteséget termelt. A harmadik negyedévben a cég kiszállításai a harmadával estek vissza, miközben a bruttó haszonkulcs -45% volt, azaz minden autón 39.130 dollárt veszítettek a negyedéves jelentés szerint. A Scout két első modellje, egy pickup és egy SUV a stratégiában és a dizájnban a Rivianokat emulálja. A sajtóközlemény azt is elárulta, hogy a Volkswagen oldalán az együttműködés eredményeképp az első új modellek 2027-ben érkeznek. Ezek közül az elsők a németek új, az amerikai piacra szánt Scout márkája alatt debütálnak majd – ezt a Scout vezérigazgatója osztotta meg egy LinkedIn posztban, írja az Automotive News. Az együttműködést egy megosztott vezérigazgatói pozícióval irányítják majd, melynek egyik tagja a Rivian szoftveres csapatának vezetője, a másik pedig a Volkswagen CTO-ja. A fejlesztőcsapat első körben a Szilícium-völgy szívében, Palo Altoban működik majd, de további három helyszínt terveznek Észak-Amerikában és Európában. A Volkswagen bevásárolta magát a Rivianba Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!