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 A Zaragozában található autógyár mellett épül meg a Stellantis és a CATL közös akkugyára. 4,1 milliárd euróba kerülhet. LFP Európából Európának Elsősorban a spanyol gyárban készülő villanyautók számára épít új akkugyárat Zaragozában a világ legnagyobb akkugyártója a CATL és a negyedik legnagyobb autógyártó a Stellantis. A vállalatok közös bejelentése szerint már 2026 végén elkezdődhet az első LFP akkucellák gyártása az üzemben. A cél évi 50 GWh akkukapacitás legyártása, amikor már teljesen kiépült a gyár. Az LFP cellák jelenleg hiányoznak az európai akkugyártók kínálatából, de pont a Stellantis az egyik első vállalat, amely olyan új modellek, mint a Frontera kapcsán megteszik az első lépéseket. Úgy tudni azonban, hogy az új elektromos SUV még nem a CATL, hanem az Svolt celláit használja majd. Nem kizárt, hogy ez 2026-tól változni fog majd, mivel a Stellantis azt is elárulta a bejelentés alkalmával, hogy a spanyol akkugyár a B és a C szegmens elektromos crossovereibe és SUV modelljeibe szállít majd akkumulátorokat. A Stellantis egyébként az ACC vegyesvállalat révén a Mercedes és a Total energiacég társaságában saját maga is gyárt már akkumulátorokat Franciaországban – ezek többek között az Opel Grandlandbe is bekerülnek, de még hagyományosabb NMC kémiájúak. Az új spanyol üzemben 50-50 százalékos tulajdonrésze lesz a két vállalatnak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!