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 A Zaragozában található autógyár mellett épül meg a Stellantis és a CATL közös akkugyára. 4,1 milliárd euróba kerülhet. LFP Európából Európának Elsősorban a spanyol gyárban készülő villanyautók számára épít új akkugyárat Zaragozában a világ legnagyobb akkugyártója a CATL és a negyedik legnagyobb autógyártó a Stellantis. A vállalatok közös bejelentése szerint már 2026 végén elkezdődhet az első LFP akkucellák gyártása az üzemben. A cél évi 50 GWh akkukapacitás legyártása, amikor már teljesen kiépült a gyár. Az LFP cellák jelenleg hiányoznak az európai akkugyártók kínálatából, de pont a Stellantis az egyik első vállalat, amely olyan új modellek, mint a Frontera kapcsán megteszik az első lépéseket. Úgy tudni azonban, hogy az új elektromos SUV még nem a CATL, hanem az Svolt celláit használja majd. Nem kizárt, hogy ez 2026-tól változni fog majd, mivel a Stellantis azt is elárulta a bejelentés alkalmával, hogy a spanyol akkugyár a B és a C szegmens elektromos crossovereibe és SUV modelljeibe szállít majd akkumulátorokat. A Stellantis egyébként az ACC vegyesvállalat révén a Mercedes és a Total energiacég társaságában saját maga is gyárt már akkumulátorokat Franciaországban – ezek többek között az Opel Grandlandbe is bekerülnek, de még hagyományosabb NMC kémiájúak. Az új spanyol üzemben 50-50 százalékos tulajdonrésze lesz a két vállalatnak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!