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 Lehet, eddigi legfontosabb modelljét mutatta be Európának a BYD, hiszen az igen népszerű B-SUV méretkategóriában indítanak egy versenyzőt. A legfontosabbat, az árát még nem tudjuk, erre a forgalmazás februári indulásáig kell várni. Sztár lehet A BYD-nek eddig nem igazán sikerült berobbannia az európai piacra – hazánk a kivétel –, de ha valaminek, az Atto 2-nek sikerülhet az áttörés, hiszen az egyik legkeresettebb kategóriában indul és várhatóan jó ár-érték arányt nyújt majd. Sok múlik az áron, de egyelőre csak annyi tűnik valószínűnek, hogy a nálunk 15 milliótól kezdődő Atto 3 alá árazzák majd be – februárban, a forgalmazás hivatalos kezdetén tudunk majd ennél pontosabbat mondani. A brüsszeli autókiállításon sikerült személyesen is megismerkednünk az autóval, így most hanyagoljuk a hivatalos sajtófotókat. BYD Atto 2 Méretek Hossz (mm) 4310 Tengelytáv (mm) 2620 Szélesség (mm) 1830 Magasság 1675 Csomagtartó 2. sor mögött / 1. sor mögött (l) 400 / 1340 Az autó 14,5 centivel rövidebb és 4,5 centivel keskenyebb, mint az Atto 3. A BYD e-platform 3.0 adja a kocsi alapjait, ami lehetővé teszi a cell-to-body akkukialakítást, azaz a cellák közvetlen a padlólemez alá kerülnek extra akkupakk és modulok nélkül, ami súly és költségmegtakarítással jár. BYD Atto 2 Kisakkus Nagyakkus Akkukapacitás (kWh) 45,1 ? Cellakémia LFP LFP Cellatípus BYD Blade BYD Blade Hatótáv (WLTP, km) 312 ? Teljesítmény (kW/LE) 130 / 177 ? DC töltés ? ? 10-80% töltés idő (perc) ? ? Az akkucellák természetesen a BYD Blade LFP cellájából érkeznek és a belépő modellbe 45,1 kWh kerül, ami 312 WLTP kilométerre elég. Akinek ez kevés, az várja meg a nagyakkus változatot. Hogy az pontosan mekkora lesz, azt még nem árulták el, szintén február/március magasságában derül ki, de a márka típusait ismerve mi a szintén e-platform 3.0-ás Dolphin 60 kWh-ját tartjuk valószínűnek, amennyiben befér ennyi cella a 8 centivel rövidebb tengelytávba. A márka hazai képviselete már azt is elárulta, hogy a Climbing szürke lesz az ingyenes alapszín, de felárért Hiking zöld, Skiing fehér és Cosmos fekete is rendelhető lesz belőle. A személyes benyomásokra térve, Tibor a helyszínről azt jelentette, hogy az autó többet ad felszereltségben, mint amit kinéznénk a kategóriából. Vegán bőrülések, panorámatető, forgatható képernyő, elektromos ülések – ezek mind benne vannak. Ami viszont szerencsére hiányzik, az a zongoralakk, amit száműztek a beltérből. Az ajtókat belülről puha, neoprénszerű anyaggal burkolták és jutott ebből a műszerfalra is. Várjuk a magyar árat, illetve a töltési teljesítményt, mert valami miatt utóbbit nem osztották még meg. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!