PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL040MDIyLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IVTAvQjMzNzE4NzE2LjQyMjY3OTU2NDtkY190cmtfYWlkPTYxNTExMzI0NztkY190cmtfY2lkPTIzNTk3NTgwNTtkY19sYXQ9O2RjX3JkaWQ9O3RhZ19mb3JfY2hpbGRfZGlyZWN0ZWRfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPTtnZHByPSRHRFBSO2dkcHJfY29uc2VudD0kR0RQUl9DT05TRU5UXzc1NTtsdGQ9O2RjX3Rkdj0xIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2FkLmRvdWJsZWNsaWNrLm5ldC9kZG0vdHJhY2tjbGsvTjQwMjIuMzczMzQyOFZJTExBTllBVVRPU09LLkhVMC9CMzM3MTg3MTYuNDIyNjc5NTY0O2RjX3Rya19haWQ9NjE1MTEzMjQ3O2RjX3Rya19jaWQ9MjM1OTc1ODA1O2RjX2xhdD07ZGNfcmRpZD07dGFnX2Zvcl9jaGlsZF9kaXJlY3RlZF90cmVhdG1lbnQ9O3RmdWE9O2dkcHI9JEdEUFI7Z2Rwcl9jb25zZW50PSRHRFBSX0NPTlNFTlRfNzU1O2x0ZD07ZGNfdGR2PTEnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2NpdHJvZW4tYzMtbGVhZC02MDB4NTAwLWNpdC1jM2FjLXBpeGluZm8tMjUwNS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2NpdHJvZW4tYzMtbGVhZC0xMzAweDYwMC1jaXQtYzNhYy1waXhpbmZvLTI1MDUuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9jaXRyb2VuLWMzLWxlYWQtMTMwMHg2MDAtY2l0LWMzYWMtcGl4aW5mby0yNTA1LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+PElGUkFNRSBTUkM9Imh0dHBzOi8vYWQuZG91YmxlY2xpY2submV0L2RkbS90cmFja2ltcGkvTjQwMjIuMzczMzQyOFZJTExBTllBVVRPU09LLkhVMC9CMzM3MTg3MTYuNDIyNjc5NTY0O2RjX3Rya19haWQ9NjE1MTEzMjQ3O2RjX3Rya19jaWQ9MjM1OTc1ODA1O29yZD1bdGltZXN0YW1wXTtkY19sYXQ9O2RjX3JkaWQ9O3RhZ19mb3JfY2hpbGRfZGlyZWN0ZWRfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPTtnZHByPSR7R0RQUn07Z2Rwcl9jb25zZW50PSR7R0RQUl9DT05TRU5UXzc1NX07bHRkPTtkY190ZHY9MT8iIFdJRFRIPTEgSEVJR0hUPTEgTUFSR0lOV0lEVEg9MCBNQVJHSU5IRUlHSFQ9MCBIU1BBQ0U9MCBWU1BBQ0U9MCBGUkFNRUJPUkRFUj0wIFNDUk9MTElORz1ubyBCT1JERVJDT0xPUj0nIzAwMDAwMCc+PC9JRlJBTUU+ A Volkswagen Csoport is megtartotta éves pénzügyi beszámolóját, és bár a cég folyamatos megtakarítási programjai és a leépítések, költségcsökkentések bejelentései miatt valami hatalmas problémát sejthetnénk, egyelőre köszönik szépen, jól vannak – igaz, a tavalyi eredmények jelentős csökkenést mutatnak. 12 milliárd euró felett volt tavaly az adózás utáni eredmény. Előre néznek A Volkswagen Csoport eladásai a tavalyi évben 2,3 százalékkal épp csak kilencmillió feletti darabszámra csökkentek, miközben a villanyautók terén ennél is nagyobb, 3,4 százalékos volt a visszaesés. Eközben a német sajtó a 10 milliárd euró feletti megtakarítási programról és a cég leépítési terveiről, potenciális gyárbezárásairól cikkezett. A valamelyest csökkenő eladások ellenére az árbevétel enyhén, 0,7 százalékkal nőtt, ám a működési eredmény 15 százalékkal 19,1 milliárd euróra csökkent. Az autós üzletág nettó cash flow-ja a felére, ötmilliárd euróra mérséklődött. A CARIAD szoftveres üzletág üzemeltetése 2,4 milliárd eurót emésztett fel – talán ezért is jelentette be a cég, hogy 30 százalékkal, 1600 fővel csökkenti a leányvállalat létszámát. A cég szerint ez a szoftverfejlesztőket nem érinti. A saját akkugyártás felfuttatása, kiépítése egymilliárdos mínuszt jelenttett a tavalyi évben, miközben a teherautós TRATON üzletág 3,7-ről 4,2 milliárd euróra növelte működési eredményét. A pénzügyi, lízinggel foglalkozó Volkswagen Group Mobilty eredménye enyhén, 8 százalékkal romlott. A cég Core azaz „mag‟ csoportjába sorolt márkák között a névadó Volkswagen eredményei romlottak igazán. A működési eredmény 26 százalékkal romlott enyhén növekvő darabszám és egy hajszállal kevesebb árbevétel mellett. Hasonlóan negatív volt a trend a kishaszongépjárművek üzletágában is (-14%). Eközben a Škoda 30, a Seat/Cupra pedig 1 százalékkal termelt több pénzt a vállalatnak, mint egy évvel korábban. Különösen a csehek eredménye figyelemre méltó: harmad akkora árbevétel mellett szinte ugyanannyi volt a működési eredményük, mint a Volkswagen személyautó márkának. Ahogy arról már korábban is írtunk, a csoportnak különösen a prémium márkák gyengébb eredménye fájhat, hiszen ezektől várnak kiemelkedő nyereséget. Az Audi eladásai 12 százalékkal, a működési eredmény viszont 38 százalékkal csökkent 2024-ben, miközben a Porsche 6 százalékkal adott el kevesebb autót és 24 százalékkal termelt kevesebb pénzt, mint 2023-ban. A német sportautó márka részben ezért, részben az új amerikai vámok bejelentése miatt óvatos és szintén megtakarítási programot hajt végre. A vállalat ennek keretében 4000 fővel fogja csökkenteni létszámát – jelentették be a mai napon. De ahogy mondtuk, a negatív trendek ellenére a cégcsoport így is vastagon nyereséges volt. A 19 milliárd eurós működési eredmény (-15%), 16,8 milliárdos adózás előtti eredményt (-27%) és 12,4 milliárdos adózott profitot jelentett (-31%). Így már érthető, hogy az enyhén csökkenő eladások megfordítása mellett miért a költségek lefaragása a fő feladat most a vállalatnál, hiszen így tudják majd csak teljesíteni a részvényeseknek ígért működési eredményt, haszonkulcsot. Ezzel együtt a vállalat pénzügyi helyzete továbbra is stabil, 40 milliárd eurós készpénztartalékjuk segíti Oliver Blumét tervei végrehajtásában. A vállalat a 2025-ös évre 30 újdonság bemutatóját tervezi és idén 5 százalékos bevételnövekedést prognosztizál, miközben viszonylag stabil nyereségi hányadot ígér. Elárulta a Volkswagen Csoport, melyik villanyautójából mennyi fogyott tavaly Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!