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 A Volkswagen Csoport is megtartotta éves pénzügyi beszámolóját, és bár a cég folyamatos megtakarítási programjai és a leépítések, költségcsökkentések bejelentései miatt valami hatalmas problémát sejthetnénk, egyelőre köszönik szépen, jól vannak – igaz, a tavalyi eredmények jelentős csökkenést mutatnak. 12 milliárd euró felett volt tavaly az adózás utáni eredmény. Előre néznek A Volkswagen Csoport eladásai a tavalyi évben 2,3 százalékkal épp csak kilencmillió feletti darabszámra csökkentek, miközben a villanyautók terén ennél is nagyobb, 3,4 százalékos volt a visszaesés.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 Eközben a német sajtó a 10 milliárd euró feletti megtakarítási programról és a cég leépítési terveiről, potenciális gyárbezárásairól cikkezett. A valamelyest csökkenő eladások ellenére az árbevétel enyhén, 0,7 százalékkal nőtt, ám a működési eredmény 15 százalékkal 19,1 milliárd euróra csökkent. Az autós üzletág nettó cash flow-ja a felére, ötmilliárd euróra mérséklődött. A CARIAD szoftveres üzletág üzemeltetése 2,4 milliárd eurót emésztett fel – talán ezért is jelentette be a cég, hogy 30 százalékkal, 1600 fővel csökkenti a leányvállalat létszámát. A cég szerint ez a szoftverfejlesztőket nem érinti. A saját akkugyártás felfuttatása, kiépítése egymilliárdos mínuszt jelenttett a tavalyi évben, miközben a teherautós TRATON üzletág 3,7-ről 4,2 milliárd euróra növelte működési eredményét. A pénzügyi, lízinggel foglalkozó Volkswagen Group Mobilty eredménye enyhén, 8 százalékkal romlott. A cég Core azaz „mag‟ csoportjába sorolt márkák között a névadó Volkswagen eredményei romlottak igazán. A működési eredmény 26 százalékkal romlott enyhén növekvő darabszám és egy hajszállal kevesebb árbevétel mellett. Hasonlóan negatív volt a trend a kishaszongépjárművek üzletágában is (-14%). Eközben a Škoda 30, a Seat/Cupra pedig 1 százalékkal termelt több pénzt a vállalatnak, mint egy évvel korábban. Különösen a csehek eredménye figyelemre méltó: harmad akkora árbevétel mellett szinte ugyanannyi volt a működési eredményük, mint a Volkswagen személyautó márkának. Ahogy arról már korábban is írtunk, a csoportnak különösen a prémium márkák gyengébb eredménye fájhat, hiszen ezektől várnak kiemelkedő nyereséget. Az Audi eladásai 12 százalékkal, a működési eredmény viszont 38 százalékkal csökkent 2024-ben, miközben a Porsche 6 százalékkal adott el kevesebb autót és 24 százalékkal termelt kevesebb pénzt, mint 2023-ban. A német sportautó márka részben ezért, részben az új amerikai vámok bejelentése miatt óvatos és szintén megtakarítási programot hajt végre. A vállalat ennek keretében 4000 fővel fogja csökkenteni létszámát – jelentették be a mai napon. De ahogy mondtuk, a negatív trendek ellenére a cégcsoport így is vastagon nyereséges volt. A 19 milliárd eurós működési eredmény (-15%), 16,8 milliárdos adózás előtti eredményt (-27%) és 12,4 milliárdos adózott profitot jelentett (-31%). Így már érthető, hogy az enyhén csökkenő eladások megfordítása mellett miért a költségek lefaragása a fő feladat most a vállalatnál, hiszen így tudják majd csak teljesíteni a részvényeseknek ígért működési eredményt, haszonkulcsot. Ezzel együtt a vállalat pénzügyi helyzete továbbra is stabil, 40 milliárd eurós készpénztartalékjuk segíti Oliver Blumét tervei végrehajtásában. A vállalat a 2025-ös évre 30 újdonság bemutatóját tervezi és idén 5 százalékos bevételnövekedést prognosztizál, miközben viszonylag stabil nyereségi hányadot ígér. Elárulta a Volkswagen Csoport, melyik villanyautójából mennyi fogyott tavaly Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!