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
auto

Csökkenő, de még mindig jelentős nyereséget jelentett a Volkswagen Csoport

üzlet
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

A Volkswagen Csoport is megtartotta éves pénzügyi beszámolóját, és bár a cég folyamatos megtakarítási programjai és a leépítések, költségcsökkentések bejelentései miatt valami hatalmas problémát sejthetnénk, egyelőre köszönik szépen, jól vannak – igaz, a tavalyi eredmények jelentős csökkenést mutatnak.

12 milliárd euró felett volt tavaly az adózás utáni eredmény.

Előre néznek

A Volkswagen Csoport eladásai a tavalyi évben 2,3 százalékkal épp csak kilencmillió feletti darabszámra csökkentek, miközben a villanyautók terén ennél is nagyobb, 3,4 százalékos volt a visszaesés.

Eközben a német sajtó a 10 milliárd euró feletti megtakarítási programról és a cég leépítési terveiről, potenciális gyárbezárásairól cikkezett.

A valamelyest csökkenő eladások ellenére az árbevétel enyhén, 0,7 százalékkal nőtt, ám a működési eredmény 15 százalékkal 19,1 milliárd euróra csökkent. Az autós üzletág nettó cash flow-ja a felére, ötmilliárd euróra mérséklődött.

A CARIAD szoftveres üzletág üzemeltetése 2,4 milliárd eurót emésztett fel – talán ezért is jelentette be a cég, hogy 30 százalékkal, 1600 fővel csökkenti a leányvállalat létszámát. A cég szerint ez a szoftverfejlesztőket nem érinti.

A saját akkugyártás felfuttatása, kiépítése egymilliárdos mínuszt jelenttett a tavalyi évben, miközben a teherautós TRATON üzletág 3,7-ről 4,2 milliárd euróra növelte működési eredményét.

A pénzügyi, lízinggel foglalkozó Volkswagen Group Mobilty eredménye enyhén, 8 százalékkal romlott.

A cég Core azaz „mag‟ csoportjába sorolt márkák között a névadó Volkswagen eredményei romlottak igazán. A működési eredmény 26 százalékkal romlott enyhén növekvő darabszám és egy hajszállal kevesebb árbevétel mellett. Hasonlóan negatív volt a trend a kishaszongépjárművek üzletágában is (-14%).

Eközben a Škoda 30, a Seat/Cupra pedig 1 százalékkal termelt több pénzt a vállalatnak, mint egy évvel korábban.

Különösen a csehek eredménye figyelemre méltó: harmad akkora árbevétel mellett szinte ugyanannyi volt a működési eredményük, mint a Volkswagen személyautó márkának.

Ahogy arról már korábban is írtunk, a csoportnak különösen a prémium márkák gyengébb eredménye fájhat, hiszen ezektől várnak kiemelkedő nyereséget.

Az Audi eladásai 12 százalékkal, a működési eredmény viszont 38 százalékkal csökkent 2024-ben, miközben a Porsche 6 százalékkal adott el kevesebb autót és 24 százalékkal termelt kevesebb pénzt, mint 2023-ban. A német sportautó márka részben ezért, részben az új amerikai vámok bejelentése miatt óvatos és szintén megtakarítási programot hajt végre. A vállalat ennek keretében 4000 fővel fogja csökkenteni létszámát – jelentették be a mai napon.

De ahogy mondtuk, a negatív trendek ellenére a cégcsoport így is vastagon nyereséges volt.

A 19 milliárd eurós működési eredmény (-15%), 16,8 milliárdos adózás előtti eredményt (-27%) és 12,4 milliárdos adózott profitot jelentett (-31%).

Így már érthető, hogy az enyhén csökkenő eladások megfordítása mellett miért a költségek lefaragása a fő feladat most a vállalatnál, hiszen így tudják majd csak teljesíteni a részvényeseknek ígért működési eredményt, haszonkulcsot.

Ezzel együtt a vállalat pénzügyi helyzete továbbra is stabil, 40 milliárd eurós készpénztartalékjuk segíti Oliver Blumét tervei végrehajtásában.

A vállalat a 2025-ös évre 30 újdonság bemutatóját tervezi és idén 5 százalékos bevételnövekedést prognosztizál, miközben viszonylag stabil nyereségi hányadot ígér.

Elárulta a Volkswagen Csoport, melyik villanyautójából mennyi fogyott tavaly

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.