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 Az új brit kormány változtatott elődje tervein az elektromos átállás kapcsán, amikor részlegesen visszaállították az eredeti 2030-as határidőt, ami után már csak tisztán elektromos és plug-in hibrid autókat lehetne árulni az Egyesült Királyságban. Most mégis enyhítenek a szigoron. Vámhatás A brit kormány úgy döntött, hogy bár az átállás végső 2035-ös határidejét egyelőre nem tolja ki, de lazábban kezeli az odavezető utat és csökkent a büntetéseken is – írja az Automotive News Europe.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 Az eredeti elképzelés szerint 2030-ig fokozatos lett volna az átállás, évente növekvő százalékban kellett volna tölthető autókat eladnia a márkaképviseleteknek, aki pedig ezeket a célokat nem teljesíti, büntetést fizetett volna. 2030 után pedig már csak zéró helyi kibocsátású autókat lehetett volna árulni, ahogy az EU is tervezi azt. Ezt a 2030-as határidőt az előző kormány később 2035-re tolta ki. A most bejelentett módosítások szerint 2030-tól betiltják a hagyományos benzin és dízel hajtásláncok forgalmazását és ettől fogva a végső, 2035-ös határidőig csak tisztán elektromos, plug-in hibrid, illetve hagyományos hibrid meghajtású személyautók és kishaszongépjárművek kerülhetnek majd forgalomba. A kisebb gyártókat, így az Aston Martint, a Bentley-t és a McLarent mentesítették a fenti szabályok alól, hogy ezzel segítsék a túlélésüket a mostani gazdasági helyzetben, amelyet a 25 százalékos amerikai vám váltott ki. 2030-ig meghosszabbították továbbá azt a kreditrendszert, amit eredetileg csak 2024-2026 között akartak üzemeltetni. Ennek keretében, ha egy autógyártó egy adott évben túlteljesíti a kötelező elektromos kvótát, akkor ezt a pluszt elraktározhatja olyan évekre, amikor alulteljesít. Az átállás ütemterve szerint az eladott új autók BEV aránya az alábbiak szerint kell alakuljon: 2025: 28% 2026: 33% 2027: 38% 2028: 52% 2029: 66% 2030: 80% 2035: 100% A fenti könnyítés értelmében azonban, ha valaki mondjuk már idén eléri a 30 százalékot, de 2027-ben mondjuk csak 36-nál jár, akkor az ide plusz két százaléka 2027-ben megmenti a büntetéstől. A brit miniszterelnök azt is bejelentette, hogy átjárhatóvá teszik a ZEV kreditek rendszerét is a személyautók és a kishaszongépjárművek között. Így egy plusz BEV személyautó 0,4 furgont ér, míg egy elektromos furgon két hagyományos személyautót vált ki. Ezzel az autógyártók házon belül tudják kiegyenlíteni az átállás egyenlőtlenségeit, például ha elektromos személyautóik jól fogynak, de a furgonjaik eladásai elmaradnak a várakozásoktól. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!