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 Nemzeti Töltő Infrastruktúra címmel tanulmányt készült a hazai elektromobilitás fejlődéséhez nélkülözhetetlen villámtöltő infrastruktúra kialakításának segítésére. A dokumentum célja, hogy az elektromos autókat a mindennapi életben is használó autósok szempontjából bemutassa a működő infrastruktúra szükségességét, és a megfelelő hálózat kritériumait. A Villanyautósok ezzel a tanulmánnyal kívánják segíteni a Nemzetgazdasági Minisztérium munkáját az elektromobilitás fejlesztésének terén. A tanulmányt egy ma délelőtti egyeztetés keretében a Villanyautósok a Nemzetgazdasági Minisztériumban az illetékes osztályvezetőnek. A találkozó során fény derült arra, hogy a minisztérium és az egyesület rengeteg ponton egyetért a kiépítendő infrastruktúrára jellemző kritériumrendszert illetően, így a villanyautósok számíthatnak arra, hogy az e dokumentumban tett javaslataik a megvalósítás során is érvényesülnek majd. Nemzeti Töltő Infrastruktúra Mint ismeretes Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter tavaly tavasszal országosan 150 villámtöltő mielőbbi telepítését jelentette be, aminek segítségével az elektromos meghajtású járművekkel is bejárhatóvá válna az egész ország. A töltők kiépítéséhez, illetve az elektromos autózás ösztönzéséhez szükséges jogszabály változtatás a Jedlik Ányos terv keretében indult munka során részben már megvalósult (zöld rendszám, ingyenes parkolás, adókedvezmények), de egyes jogalkotási feladatok még váratnak magukra. Az országos töltő infrastruktúra kialakításakor nagyon fontos, hogy az a gyakorlatban is használható legyen. Ezért érezte fontosnak a hazai villanyautósokat tömörítő közösség, hogy az elmúlt években a már meglévő töltők használata során szerzett tapasztalatok alapján megfogalmazza véleményét és javaslatait, bízva abban, hogy ezekkel segítheti az országos alap infrastruktúra kiépítésének munkáját. A villámtöltő hálózat célja, hogy az autópályák és főutak mentén biztosítsák a mielőbbi továbbjutást a hosszú úton lévő villanyautósok számára. Így a töltők remélhetőleg nem a városközpontokba, hanem elsősorban ezen utak mentén, autópálya pihenőkbe, benzinkutakhoz, vagy más olyan könnyen, kis kitérővel megközelíthető helyekre kerül, ahol lehetőség van a töltés idejének ésszerű eltöltésére és a felfrissülésre. A Villanyautósok nagyon fontosnak tartják, hogy a töltőpontok helyének kijelölésénél ne a jelenlegi elektromos infrastruktúra adottságai, hanem közlekedési szempontok legyenek irányadóak. A minisztériumban biztosították az autósokat, hogy az elképzelések alapján nem cél, hogy az autóutaktól, autópályáktól nagy kitérőre kényszerítsék az autósokat, így ahol szükséges oda az infrastruktúra kialakítása során kiépítik az üzemeltetéshez nélkülözhetetlen elektromos kapacitásokat. A sikeres, jól használható hálózat másik eleme az egységes, több módozatot is biztosító fizetési rendszer, aminek tekintetében az egyeztetésen nem volt nézetkülönbség a felek között. Letöltés: Nemzeti Töltő Infrastruktúra 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!