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 December végén lezárult a GZR-T-Ö-2016 kóddal az önkormányzatok számára meghirdetett elektromos autó töltők telepítését segítő pályázat, melyre a december végi határidőig összesen 75 önkormányzat adott be támogatási igényt. A kiírás a 15 ezer főnél nagyobb lakossággal rendelkező települések és kerületek számára szólt, így országosan 112 önkormányzat pályázhatott volna, de csak a jogosult települések kétharmada vélte úgy, hogy érdemes részt venni az akár 100%-os finanszírozást is nyújtó programban. A töltők telepítésére 1,25 milliárd forintot különített el a Nemzetgazdasági Minisztérium, amiből „A” kategóriás töltő választása esetén közel 500 darabot is lehetett volna telepíteni. Mivel ezeken a töltőkön egyszerre két autó is tölthető, ideális esetben 1000 töltési ponttal is bővülhetett volna az országos elektromos autó töltő infrastruktúra. Nézzük pozitívan a dolgot. Ha nem is az összes, de a képviselő testületek kétharmada érezte, hogy ez egy olyan vissza nem térő lehetőség, amivel élni kell. Ha ügyesek, akkor a töltőt ingyen megkapják, csak a működést kell a telepítést követő öt éven keresztül biztosítaniuk. Ez persze jelent még némi kockázatot, amíg nem lehet pénzt kérni az áramért, de szinte biztos, hogy ez hamarosan változni fog. Nem csak a fizetős töltés lehetősége nyílik meg előbb-utóbb, de valószínűleg alakul egy olyan vállalkozás is, amely átveszi a töltők üzemeltetésének terhét az önkormányzatoktól. Így hosszabb távon a városok kockázata minimális, miközben a töltők megjelenése a városba vonzza a villanyautóval járó turistákat. (Arról nem is beszélve, hogy a helyiek is inkább kedvet kaphatnak az elektromos autózáshoz, amivel az adott város is csak nyer.) Idén duplázódik a töltők száma Sok város pályázott az általuk elérhető maximális számú töltőre, de az önkormányzatok közel fele nem használta ki a rendelkezésére álló keretet. Ez a 75 település (a jogosultak 67%-a) 281 töltőre (vagyis az összes töltő 57%-ára) pályázhatott volna, de mindössze 213 töltőre adtak be igényt. Így ha minden tervezett töltő el is készül, akkor is csak a lehetséges töltőpontok 43%-a fog megvalósulni. Jól mutatja a hazai infrastruktúra helyzetét, hogy ezzel megduplázódna az idehaza elérhető villanyautó töltők száma. A Balaton körül nem lesz töltő A lakosságszámhoz kötött pályázati rendszer óriási hátránya, hogy nem veszi figyelembe azt, hogy valójában hol is lenne igény elektromos autó töltőkre. A Balaton körül például alig van olyan település, amely indulhatott volna a pályázaton, így töltőt csak a már jelenleg is egészen jól ellátott Siófokra fognak tudni telepíteni. Az északi parton gyakorlatilag most sem lehet tölteni, és ez nem fog változni ezzel a telepítési körrel sem. Ahogy arra már korábban is felhívtuk a figyelmet, ez a pályázat nem segíti az ország átjárhatóságát sem. Az egy-egy töltőre nyújtható támogatás összege és a töltők bekerülési költségei nagyon jól meghatározták, hogy az A kategóriás, 2×22 kW teljesítményt nyújtó töltők jelentik a legésszerűbb választást. Ennek a töltőnek a telepítési költségeit a legtöbb helyen 100%-osan fedezi a pályázaton elnyerhető összeg. A B kategóriás töltőre (magára a készülékre) csak fele annyi támogatást lehet nyerni, mintha az csak feleannyiba kerülne. Miközben a 2×22 kW-os és a 2×11 kW-os töltők között fizikailag minimális a különbség, a gyártási költségük lényegében azonos (sok gyártó nem is készít külön terméket, csak leszabályozza a 22 kW-os töltőket). Tehát amelyik önkormányzat nem akart extra terhet vállalni, az 2×22 kW-os töltőre pályázott. Ezek a most elterjedt utcai ELMŰ oszlop tudásával azonos töltők. Ennél kisebb teljesítményű készülékből mindössze hármat terveznek (kettőt Dunaharasztiba, egyet Makóra), de a csúcstechnológia iránti vágy jegyében 12 önkormányzatnál (Békés, Budapest VII. kerület, Debrecen, Esztergom, Gyöngyös, Hódmezővásárhely, Mohács, Orosháza, Pápa, Szarvas, Veresegyház, Zalaegerszeg) gondolták úgy, hogy érdemes az extra 6-8 millió forintot (per töltő) villámtöltőbe invesztálni. Ők összesen 17 ilyen készüléket terveznek telepíteni. Nem értünk ugyan egyet teljes szívvel ezekkel a telepítésekkel, de a semminél minden egyes ilyen töltő telepítésével közelebb kerülünk egy használható rendszerhez. Mire elég 2×22 kW A Tesla Model S és a Renault Zoe tud róla 22 kW-tal tölteni, semmi más. A többi autó a töltő elérhető teljesítményének csak a töredékét képes kihasználni. A legelterjedtebb Nissan LEAF vagy a szintén népszerű Peugeot iOn / Citroen C-Zero / Mitsubishi iMiev 3,6 kW-ot használ belőle, ami a teljes teljesítménynek csak az 1/6-od része. De úgy is lehet fogalmazni, hogy az egy oszlophoz bekötött 2×22 kW teljesítményből egyszerre akár 12 darab Nissan LEAF is tölthető lenne az autó által felvehető maximális teljesítménnyel. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a LEAF-ek egy része 6,6 kW-ot is fel tud venni, de valószínűleg nem ezek vannak többségben, illetve még ezekből is hatot lehetne tölteni egy oszlopról. A 11 kW-os töltőkkel érdekes módon pont ez utóbbi csoporttal szúrnak ki, hiszen ezeken a töltőkön egy-egy fázison csak 3,6 kW érhető el. Az önkormányzatok többsége 2×22 kW-os váltóáramú töltő finanszírozására pályázott. Összesen 193 ilyen oszlopot terveznek országszerte. Ezek az oszlopok remek célállomási töltők lehetnek, amennyiben a turisztikai célpontok parkolóiba, vagy ezekhez közel telepítik le őket. Így a városba érkező villanyautós turista úgy tud 3-5 órával később hazaindulni, hogy az autója közben feltöltődött. Ez nem csak most nagyon fontos, amikor még nincsenek villámtöltők az autópályák mentén, hanem később is az lesz, hiszen nem azzal kell kezdeni a hazafelé vezető utat, hogy 25-30 percre megállunk tölteni, hanem a teli autónak köszönhetően egyből meg lehet tenni az első 100-130 km-es etapot. Sajnos sok képviselő testületi ülés jegyzőkönyvében tetten érhető, hogy a képviselők nem kaptak használható tájékoztatást az elektromos autózás jellemzőiről, így sokszor csak a sajtóból összecsipegetett információk alapján döntöttek. Volt ahol azzal érveltek a töltők ellen, hogy a városban csak 1-2 zöld rendszámos autó közlekedik, teljesen felesleges ilyen kevés autónak ennyi töltőt telepíteni. Valószínűleg ilyen indokokra vezethető vissza, hogy az önkormányzatok nem éltek az elérhető maximális számú töltő telepítésével. A helyben lakóknak valóban nincs szükségük a nyilvános töltőkre, hiszen az autóikat otthon töltik. Ők nyilvános töltőt leginkább akkor használnának, ha lakhelyüktől távolra mennek, és onnan szeretnének hazajutni. Tehát ezeket a töltőket nem a helyieknek, hanem elsősorban a városba látogató idegeneknek kell telepíteni. Orosháza előtt le a kalappal: jól elhelyezett töltőkkel tényleg segíteni tudják a közlekedést Mivel nem ismerjük az összes város turisztikai adottságait, nem tudjuk megítélni mindenütt, hogy mennyire sikerült a töltőket ésszerű helyre telepíteni, de akadnak látványosan jó példák. Az egyik ilyen Orosháza, ahol a 22 kW-os töltőket a gyógyfürdő parkolójába és egy szálloda elé, a villámtöltőt pedig a várost elkerülő 47-es út egyik benzinkútja mellé tervezik. Így aki a 47-esen utazik, annak nem kell hosszú kitérőt tennie egy belvárosi töltőhöz, ami mellett még egy mosdó sincs, hiszen a főút mentén lesz a töltő, és amíg az autó tölt a benzinkúton még az alapvető szükségletek elvégzésére is módja nyílik. Ennek a töltőnek a használatával Szegedről úgy is megjárható Békéscsaba napon belül, ha Békéscsabán egyáltalán nem is tud az ember tölteni. Ugyanígy jó példa Gyöngyös, ahol a villámtöltőt szintén egy benzinkút közelébe tervezik. Az üzemanyagtöltő állomás óriási segítség a töltő közelében, hiszen így a töltés ideje alatt nem kell a családnak télen a hideg autóban ücsörögnie, illetve nem kell a töltés után még külön máshol megállni mosdó és kávé miatt. A gyöngyösi töltő egyébként elérhetővé teszi Budapestről Miskolcot, illetve a borsodi megyeszékhelyről a fővárost is szinte bármelyik itthon futó villanyautóval. Debrecenbe továbbra sem lehet a legtöbb villanyautóval eljutni, hiszen az autópálya közelében egyedül Gyöngyösön lesz villámtöltő; Eger és Miskolc viszont elérhetővé válhat Budapestről Lehet sajnos példát mondani az elszalasztott lehetőségre is. Régóta gond, hogy az ország villanyautóval nem járható be, mert az autópályák és a főbb útvonalak mentén nem épültek meg a szükséges villámtöltők. Sajnos most is csak hajszálnyival kerültünk közelebb a használható hálózathoz. Sok jogosult település vezető testülete nem érezte fontosnak, hogy segítse az országot átállni egy tisztább, élhetőbb közlekedési modellre. Kecskemét például bár 10 töltőre pályázhatott volna, mindössze 3-ra adott be igényt, és ezek egyike sem villámtöltő. Így Szegedre továbbra sem lehet középkategóriás villanyautóval eljutni. De Szegeden még rosszabb a helyzet, hiszen a csongrádi megyeszékhely egyetlen töltőre sem pályázott. Van ugyan egy töltő a városban, és talán telepítenek még néhányat más forrásból, de azok mind váltóáramú (11 vagy 22 kW) töltők, melyekről a legtöbb autó csak hosszú ácsorgás alatt tölthető fel. Szegedre sem lehet villanyautóval eljutni, hiszen sem Kecskeméten, sem pedig Kiskunfélegyházán nem vállalták a villámtöltők telepítését; Szeged egyáltalán nem vett részt a programban… Miskolc szintén pályázhatott volna 10 töltőre, de csak három telepítését tartották fontosnak. Esetükben azonban ki kell emelni, hogy a három töltőt jó helyre, turisztikai célpontok közelébe tervezik telepíteni. Debrecen, Nagykanizsa és Pécs, bár vezet oda autópálya, elektromos autóval továbbra is elérhetetlen a fővárosból (illetve Budapest ezekről a településekről), hiszen az érintett autópályák mentén egyetlen város sem vállalta be, hogy villámtöltő telepítésre használja a rendelkezésre álló pénzt. 4 önkormányzat 18 töltőre pályázott Budapesten, ebből 1 villámtöltő Ahogy arról korábban írtunk, a budapesti kerületek többsége nem tartotta fontosnak, hogy pályázzon, és a Fővárosi Önkormányzat sem használta ki azt az 50 töltőt, amit telepíthetett volna. Bár egy sajtóközleményt kiadtak, hogy 250 töltőt telepítenek a fővárosban a Nemzetgazdasági Minisztériummal karöltve, de ha ragaszkodunk a meghirdetett szabályokhoz, akkor ehhez a Fővárosi Önkormányzatnak és a kerületi önkormányzatoknak december végéig be kellett volna nyújtaniuk a pályázatukat. Mindenesetre az a négy kerület sem használta ki a lehetőségeit, amelyik pályázott. A IV., a VII. és a IX. kerületek külön külön 10 töltő helyett 6 illetve 5-5 töltőre pályáztak, míg a XVIII. kerület 5 készülék helyett 2-re nyújtott be igényt. Villámtöltőt egyedül a VII. kerület tervez telepíteni (egyetlen darabot). A támogatási keret alakulása A pályázaton keresztül az NGM a töltők telepítéséhez a következő összegekkel járul hozzá (bruttó): A kategória (2×22 kW gyorstöltő) B kategória (2×11 kW gyorstöltő) C kategória (50 kW + 43 kW villámtöltő) készülék 1.500.000 Ft 750.000 Ft 2.000.000 Ft árambekötés 576.000 Ft 230.000 Ft 1.380.000 Ft parkoló kialakítás 400.000 Ft 400.000 Ft 400.000 Ft összesen 2.476.000 Ft 1.380.000 Ft 3.200.000 Ft A C kategóriás töltők biztosan nem, a B kategóriásak pedig valószínűleg nem telepíthetők le ebből az összegből, miközben az A kategóriás töltőnél maximum az áramkiépítési díj lehet magasabb, ha a töltőt a meglévő elektromos hálózattól távol kell bekötni. A készülékre adható támogatásból a legjobb minőségű töltők igazán jó profit mellett is kijönnek. A kategória B kategória C kategória összesen pályázott mennyiség 193 db 3 db 17 db 213 db támogatás/darab 2.476.000 Ft 1.380.000 Ft 3.200.000 Ft – összesen 477.686.000 Ft 4.140.000 Ft 54.400.000 Ft 536.226.000 Ft Ahogy a fenti táblázatból is látszik, a rendelkezésre álló 1,25 milliárd forintos keretből a program végén 713.744.000 forint megmarad. Biztosan akad persze olyan kórház vagy iskola, aminek rendbetételénél nagyon jól jönne ennyi pénz, de ez már egy akkora összeg, amiből rengeteget lehetne lendíteni a villanyautózás hazai helyzetén. Országos hálózat? Ha egy-egy villámtöltő és egy mellé telepített 2×22 kW-os AC töltő kiépítésére darabonként 20 millió forintot számolunk, akkor épp 35 darab ilyen töltőpont épülhetne ki az országban. Tudatosan jó helyre (autópályák pihenőiben, egy számjegyű főutak menti benzinkutakon) téve őket, akár már ennyi töltővel is biztosítható lenne az ország nagy részének a bejárhatósága. A GZR-T-Ö-2016 kódon futó pályázaton szeptember közepétől lehetett indulni. A felhívás szerint a pályázatokat a benyújtás sorrendjében a megjelenéstől számított kéthavonta, az adott hónap 15-ig dolgozzák fel. Így az első feldolgozás október 15-ig, a második pedig december 15-ig megtörténhetett. Ennek ellenére nyerteseket még nem hirdetett a pályázat lebonyolítója. Mivel írásbeli kérésünkre csak a pályázatot benyújtó települések listáját adták ki, a töltőpontok számát, típusát és tervezett helyét a közgyűlési jegyzőkönyvekből, önkormányzati határozatokból és az önkormányzatokat megkeresve voltunk kénytelenek a Villanyautósok Közösségének tagjaival összegyűjteni. Hogy az e-Mobi Kft. a pályázatok elbírálásának eredményéről mikor tájékoztatja az önkormányzatokat, illetve a közvéleményt, és mikor kezdődhet el a telepítés, azt egyelőre nem tudjuk. A megpályázott töltők a térképen A megpályázott töltők részletes adatai Irányító-szám Város Utca, házszám Helyszín Kategória 8400 Ajka Deák Ferenc u. 12. Szabadság téri Zalaco hátsó parkoló A 8400 Ajka Deák Ferenc u. 12. Szabadság téri Zalaco hátsó parkoló A 6500 Baja Május 1 sétány a Petőfi-szigeten Radnóti Miklós Kollégium és a 2015-ben átadott Turisztikai Központ közös felújított közterületi parkolója A 6500 Baja Rókus utca 10. Szent Rókus kórház közelében A 6500 Baja Szegedi út 109. MOL benzinkút mögötti parkoló az 55-ös út mentén, az 511-es elkerülő úthoz közel A 2660 Balassagyarmat Óváros tér Óváros tér A 4060 Balmazújváros Kossuth tér 18. a művelődési központ előtti parkoló A 4060 Balmazújváros Dózsa György utca 5-7. Egészségház parkolója A 5630 Békés Széchenyi tér 21. C 5600 Békéscsaba Gyulai út 44. Városi Sportcsarnok A 5600 Békéscsaba Kolozsvári u. 27. Jézus Szíve templom A 5600 Békéscsaba Fövenyes u. 1. Lencsési Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola A 4100 Berettyóújfalu Mártírok utca 4. Mártírok u. önkormányzati parkoló A 4100 Berettyóújfalu Millenium út 15. Millennium u. Piac parkoló A 1041 Budapest IV. kerület Szent István tér 24. Városháza – Szent István tér / Károlyi István utcai parkoló A 1041 Budapest IV. kerület Szilágyi utca 30. UTE Szilágyi utcai parkolójában A 1041 Budapest IV. kerület Görgey Artúr út 30. Szakrendelő előtt A 1042 Budapest IV. kerület Munkásotthon utca 45. Munkásotthon utcai parkoló (Vagyonkezelő előtt) A 1046 Budapest IV. kerület Tábor utca 26-28. Tarzan park parkolója A 1048 Budapest IV. kerület Farkaserdő utca Halassy Olivér Városi Uszoda előtti parkolóban A 1092 Budapest IX. kerület Bakáts tér 3. Bakáts tér 1-es számú automata (közelítő helyszín) A 1092 Budapest IX. kerület Bakáts tér Bakáts tér 2-es számú automata (közelítő helyszín) A 1093 Budapest IX. kerület Imre utca 3-5. Imre utca (Corvinus) (közelítő helyszín) A 1095 Budapest IX. kerület Soroksári út 30-34. Soroksári út (NAV Dél-Pesti Igazgatóság) (közelítő helyszín) A 1096 Budapest IX. kerület Thaly Kálmán utca 40. Thaly Kálmán utca (SOTE Elméleti Tömb) (közelítő helyszín) A 1071 Budapest VII. Bajza u. 13. Fasori Evangélikus Gimnázium A 1073 Budapest VII. Kertész u. 6. C 1077 Budapest VII. Wesselényi u. 2. Dohány Utcai Zsinagóga A 1077 Budapest VII. Almássy tér 18-19. Almássy tér A 1078 Budapest VII. VII. Cserhát u. 12. Garay tér A 1184 Budapest XVIII. kerület Üllői út 400. Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimrei Polgármesteri Hivatal A 1188 Budapest XVIII. kerület Vasút utca 49. A 2700 Cegléd Szabadság tér 5. Szabadság tér és a Népkör utca sarkán (Városi Könyvtárral szemben) lévő parkoló A 2700 Cegléd Köztársaság utca Köztársaság utca Kölcsey tér sarka A 2700 Cegléd Fürdő út 17. Ceglédi Termálfürdő és Szabadidő Központ főbejárat melletti parkoló A 6648 Csongrád Dózsa György tér Dózsa György téren, a volt teher taxi állomás helyén A 4023 Debrecen Mikepércsi út 24 Debreceni Nemzetközi Repülőtér parkolója A 4024 Debrecen Piac utca 24-26. A 4025 Debrecen Hatvan utca 2. C 4025 Debrecen Hatvan utca 2. A 4025 Debrecen Piac utca 39. A 4026 Debrecen Kálvin tér 13. A 4026 Debrecen Péterfia utca 15. A 4027 Debrecen Füredi út 4. A 4028 Debrecen Pattantyús utca 2. A 4032 Debrecen Nagyerdei körűt 96. A 7200 Dombóvár Hunyadi tér parkoló A 2330 Dunaharaszti Andrássy Gyula utca 3. a Petőfi-szobor közelében B 2330 Dunaharaszti Fő út 105 Kisduna Étterem és Panzió előtti parkoló B 2120 Dunakeszi Barátság útja 23. A 2400 Dunaújváros Október 23. tér 1. Polgármesteri Hivatal mögötti parkolóban/közterületen A 2400 Dunaújváros Devecseri Gábor utca nem tudni, hogy az utcában pontosan hol A 2400 Dunaújváros Táncsics Mihály út nem tudni, hogy a hosszú utcában hol A 3300 Eger Kossuth Lajos utca 6. a Kossuth Lajos utca Líceum melletti része, A 3300 Eger Kacsapart utca a Domus parkoló Bródy Sándor és Kacsapart utca által bezárt terület, A 3300 Eger Hadnagy utca 16. a Hadnagy utca 16. és Mocsáry Lajos utca kereszteződésében (mely jelenleg ingyenes parkoló), A 3300 Eger Malomárok utca 25. a Malomárok utca 25. számmal szemben felsővárosi sportpálya bejárata mellett lévő ingyenes parkoló, A 3300 Eger Knézich Károly utca 40. a Knézich Károly utca 40. szám alatt a kórházzal szemben (mely jelenleg fizető parkoló) A 2500 Esztergom Bánomi út 23. Márta Panzió melletti parkoló A 2500 Esztergom Aradi vértanúk tere 4. Bástya parkoló A 2500 Esztergom Bottyán János u. 1. Polgármesteri Hivatal előtt C 2151 Fót Dózsa György út 12. szolgáltatóház közeli terület A 2131 Göd Pesti út 110. Penny Market mellett A 2131 Göd Nemeskéri-Kiss Miklós út 110 Nemeskéri-Kiss Miklós úton a CNG kút közelében A 2100 Gödöllő Szabadság út 6. Művészetek Házának parkolójában A 2360 Gyál Vasút utca városközpontban, a vasútvonaltól délre fekvő területen A 2360 Gyál Vasút utca városközpontban, a vasútvonaltól délre fekvő területen A 2230 Gyömrő Szabadság tér 1-4. Polgármesteri hivatal mögött A 3200 Gyöngyös Bene utca 24-es főút mellett, Temető előtt A 3200 Gyöngyös Eszperantó út Eszperantó úton, Zsinagógával szembeni nagy parkoló A 3200 Gyöngyös Ringsted utca 19 (?) 3-as főút mellett, MOL kút mögötti közterületen C 9021 Győr Arany János utca 16. Arrabona Áruház udvar A 9021 Győr Eötvös tér Eötvös tér A 9022 Győr Batthyány tér Batthyány tér A 9022 Győr Bisinger József sétány 1. Bisinger sétány A 9022 Győr Czuczor Gergely utca 36. Rába Hotel oldala A 9022 Győr Szent István út 22. Révai parkolóházzal szembeni parkoló A 9022 Győr Móricz Zsigmond rakpart 1. Dunapart Rezidencia mellett A 9023 Győr Eszperantó út 28. Eszperantó út – Kis-Duna Áruház mögötti parkoló A 9025 Győr Radnóti Miklós u. 33-35. Bercsényi liget A 9026 Győr Kálóczy tér 3. Kálóczy tér A 4220 Hajdúböszörmény Téglási út 2. Ady téri parkoló A 4080 Hajdúnánás Ady Endre körút 36. A 3300 Hatvan Iskola utca 1. Kossuth Lajos ált. isk. bejárata előtti parkoló A 3300 Hatvan Gárdonyi Géza utca 2. Újhatvani Róm. Kat. Ált. Isk. bejárata előtti parkoló A 6800 Hódmezővásárhely Zrínyi utca 14. a kórház mellett C 6800 Hódmezővásárhely Hódi Pál utca 6. a Bessenyei Ferenc Művelődési Központ mögötti parkolóban C 6800 Hódmezővásárhely Szegfű utca 8. C 5100 Jászberény Szőlő utca 9. 48-asok tere (még a parkoló sincs kialakítva) A 6300 Kalocsa Bátyai út 14. Pólus Autóház A 7400 Kaposvár DOMUS Áruház parkoló A 7400 Kaposvár Ady Utcai Tömbbelső parkoló A 7400 Kaposvár Agóra előtt parkoló A 7400 Kaposvár SomogyÁruház parkoló A 7400 Kaposvár Színház Park Budai N.A. Utca A 3700 Kazincbarcika Jószerencsét út 1/A Készülő Inkubátorház mellett A 3700 Kazincbarcika Lini István tér az autóbusz pályaudvar mellett kijelölt fejlesztési területen A 6000 Kecskemét Pásthy Károly u. 4 Budai kapu környéke (AGIP benzinkút mellett) A 6000 Kecskemét Katona József tér Katona József tér (MOL benzinkút mellett) A 6000 Kecskemét Olimpia utca Rudolf laktanya terület A 6100 Kiskunfélegyháza Kazinczy utca 1. Polgármesteri Hivatal épülete mellett A 6100 Kiskunfélegyháza Szent János tér 3. Szent János tér 3. körül A 6100 Kiskunfélegyháza Kossuth Lajos utca 16. Kossuth Lajos utca 16. körül A 6400 Kiskunhalas Kőrösi út 21. Sóstó Strand bejárata A 6400 Kiskunhalas Dr. Monszpart Lászlú u. 2. Fürdő bejárat A 6400 Kiskunhalas Bethlen Gábor tér 3. Bethlen Gábor tér és a Jósika utca kereszteződésénél A 4600 Kisvárda Szent László utca 17. Kisvárda Önkormányzata közelében A 4600 Kisvárda Városmajor utca 50-52. Vár-tó A 2900 Komárom Bem József u. 30. Bem József utca és a Czuczor Gergely utca csatlakozásánál található parkoló A 2900 Komárom Szent László utca 16. Corner Hotel előtti parkoló A 7300 Komló Templom tér A 6900 Makó Hollósy Kornélia utca 4. Hollósy Kornélia utcai parkoló B 6900 Makó Ugar u. Ipari Park Inkubátor Ház A 6900 Makó Milós utca 6. Ardics és Miklós utca kereszteződése A 4700 Mátészalka Kazinczy köz 2. a Területi Kórház közelében A 4700 Mátészalka Hild János park 4. A 5400 Mezőtúr Földvári út 2. A 3519 Miskolc Miskolctapolcai út 45. Miskolctapolcai út melletti ingyenes parkoló Miskolctapolcán A 3519 Miskolc Trencséni u. 2. Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Nonprofit Kft. A 3535 Miskolc Tapolcarét 12 Tapolcarét utcai parkolóban A 7700 Mohács Színház u. 5. Színház tér C 7700 Mohács Szepessy tér 1. Kossuth Lajos utcai volt óvoda parkolójában C 2200 Monor Deák Ferenc utca 1. Polgármesteri Hivatal A 2200 Monor Bocskai utca Református Nagytemplom A 9200 Mosonmagyaróvár Szent István király utca 142. FUTURA Interaktív Természettudományos Élményközpont melletti közterületen A 9200 Mosonmagyaróvár Bástya utca 10. Polgármesteri Hivatal mögötti parkolóban/közterületen A 8800 Nagykanizsa Zrínyi Miklós utca 30. KÖGÁZ parkoló A 8800 Nagykanizsa Budai Enő utca 19. Ipari Park Buda Ernő utca A 4400 Nyíregyháza Búza tér Búza tér nagy parkoló A 4400 Nyíregyháza Szent István út Szent István út a Jósa András Oktatókórházzal szembeni parkoló A 4400 Nyíregyháza Szabadság tér Szabadság tér (Krudy Ház mögötti parkoló) A 4400 Nyíregyháza Stadion köz Stadion köz (városi Stadion hátsó parkoló) A 4400 Nyíregyháza Május 1 tér Május 1 tér (Északi hátsó bejárata) A 4400 Nyíregyháza Hősök tere 9. Hősök tere 9. (CIB Bank parkoló rész) A 4400 Nyíregyháza Bujtos u. 12 Bujtos u. 12 szám melletti parkoló A 4400 Nyíregyháza Szabadság tér Szabadság tér (Könyvtár mögötti parkoló) A 4431 Nyíregyháza Berenát u. Sóstófürdő, Berenát u. Parkfürdő bejárata melletti parkoló A 4431 Nyíregyháza Sóstófürdő, Állatpark bejárata melletti parkoló A 5900 Orosháza Gyopárosi út 1. Alföld Gyöngye Hotel A 5900 Orosháza Szent István utca 97. MOL benzinkút, Szent István utca és Szabolcs utca kereszteződése C 5904 Orosháza Fasor utca 12. Gyopárosfürdő, Fasor utca A 2840 Oroszlány Rákóczi Ferenc út 78. Városközpont parkoló A 2840 Oroszlány Haraszthegyi u. 1. Sportcsarnok és uszoda parkolója A 3600 Ózd Vasvár út 60. Nagyparkoló A 3600 Ózd Bajcsy-Zsilinszky Endre utca 1. Olvasó-Kaszinó közötti parkoló A 3600 Ózd Bolyki főút 81. Újváros tér bevezető út A 7030 Paks Váci Mihály utca 2. parkoló A 7030 Paks Tulipán utca 1. parkoló A 8500 Pápa Gr út 1. autóbusz pályaudvar melletti parkoló A 8500 Pápa Gr út 1. autóbusz pályaudvar melletti parkoló A 8500 Pápa Gr út 1. autóbusz pályaudvar melletti parkoló C 2119 Pécel Szemere Pál utca Szemere Pál utcai parkoló A 2119 Pécel Köztársaság tér Köztársaság tér A 7622 Pécs Breuer Marcell sétány 4. Kodály Központ A 7622 Pécs Universitas utca 2/A. Tudásközpont A 7623 Pécs Veress Endre utca 10. Sportcsarnok A 7624 Pécs Ifjúság útja 13. Janus Pannonius Klinikai Tömb A 7624 Pécs Nyár utca Nyár utca A 7630 Pécs Zsolnay Vilmos út 37. Zsolnay-negyed A 7632 Pécs Csontváry u. Nevelési Központ A 7632 Pécs Siklósi út 68. Köztemető A 7633 Pécs Veress Endre utca Uránvárosi orvosi rendelő A 7635 Pécs Ángyán János út 2. Állatkert A 3100 Salgótarján Erzsébet tér 5. Erzsébet tér A 3100 Salgótarján Óvoda tér Óvoda tér A 3100 Salgótarján Klapka György tér Klapka György utca A 8600 Siófok Darnay tér déli része parkoló A 8600 Siófok Koch Róbert utca trafó mellett parkoló A 8600 Siófok Krúdy sétány Mártírok u. sarok A 9400 Sopron Állomás utca 11. A 9400 Sopron Petőfi tér talán a mélygarázsban A 5540 Szarvas Szabadság út 32. Árpád szálló parkoló C 5540 Szarvas Szabadság út 32. Árpád szálló parkoló C 7100 Szekszárd Béla király tér Szekszárd Város Polgármesteri Hivatala előtt A 7100 Szekszárd Béri Balogh Ádám u. Kórház bejáratánál lévő parkolóban A 7100 Szekszárd Szent István tér 18 Babits Mihály Kulturális Központ és a Szent István tér 18. sz. alatt lévő épület közötti parkolóban A 2000 Szentendre Vasúti villasor 7. MOL melletti parkoló A 2000 Szentendre Bolgár utca 1. parkoló (Duna korzó) A 2000 Szentendre Paprikabíró utca 21. parkoló A 2315 Szigethalom Mű út 54. ÁTI-Sziget Ipari Park előtt A 2315 Szigethalom Szabadkai utca 67. A 2310 Szigetszentmiklós Szebeni utca 81. Sportcsarnokkal szemben A 2310 Szigetszentmiklós Ifjúság tér 4. Új járási központ mellett A 2310 Szigetszentmiklós Losonczi utca 2. Tököli út és Losonci út sarkán A 5000 Szolnok Jubileum tér parkoló A 5000 Szolnok Tiszaligeti sétány parkoló A 5000 Szolnok Jászkürt utca 12 (?) Szolnok Pláza parkoló A 5000 Szolnok Indóház utca 3 RepTár Interaktív repülőmúzeum parkoló A 5000 Szolnok Szigligeti utca parkoló (Színház előtt ?) A 9700 Szombathely Csaba utca Fő tér – Csaba utca A 9700 Szombathely Éhen Gyula tér 6. Vasútállomás A 9700 Szombathely Uránia udvar 4. Fő tér – Uránia Udvar A 9700 Szombathely Kenderesi utca 1. Csónakázó tó A 9700 Szombathely Kisfaludy Sándor utca 26. Savaria Múzeum A 8300 Tapolca Fő tér 15. A 8300 Tapolca Martinovics Ignác u. 23. A 2890 Tata Alkotmány u. 12. A 2890 Tata Fürdő utca 1-3. A 2800 Tatabánya Turul utca Szent Borbála Kórház mellett A 2800 Tatabánya Népház utca 5. Jászai Mari Színház A 2800 Tatabánya Magyary Zoltán utca 1. Kormányhivatal előtti parkoló A 2600 Vác Piac utca Mélygarázs A 2600 Vác Széchenyi utca 33. A 2600 Vác Kossuth utca A 8100 Várpalota Mártírok útja 3. Polgármesteri hivatal mögött A 8100 Várpalota Fehérvári út 17. A 2200 Vecsés Fő út 86. Epres parkoló, Fő út A 2112 Veresegyház Patak utca Medveotthon parkolója A 2112 Veresegyház Fő út 43 MOL töltőállomás mellett C 8900 Zalaegerszeg Stadion u. C 8900 Zalaegerszeg Parkerdei u. C 8900 Zalaegerszeg Városi Hangverseny- és Kiállítóterem környéke A 8900 Zalaegerszeg Vágóhíd u. A PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTJtb2Rvc2l0b3R0LXRvbHRvLTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTJtb2Rvc2l0b3R0LXRvbHRvLTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!