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 Ismét a budapesti Westend Bevásárlóközpont adott otthont a villanyautósok szokásos találkozójának. A minden hónap utolsó péntekén tartott eseményre érkező 30 autó a bevásárlóközpont külső parkolóházának A szintjén a frissen telepített töltőknél parkolt, a társaság pedig a napnyugta után gyorsan hűlő levegő ellenére is három órán keresztül az autók körül beszélgetett. A felhozatal ezúttal talán még a korábbiaknál is sokszínűbb volt. Többen is jöttek Mitsubishi Outlander PHEV-vel, Tesla Model S-sel, Nissan LEAF-fel, Renault Zoeval, de akadt egy-egy Fisker Karma, Opel Ampera, BMW i3, Fiat 500e, Volvo XC90, Peugeot iOn és egy Smart EV is. A találkozóra érkezett két különlegesség is. Az egyik egy vadonat új Tesla Model X, amiből még nem túl sok fut idehaza. A másik pedig egy 15 éves Toyota RAV4 EV, amiből mindössze 1484 darab készült, és csak 328 darabot értékesítettek (a többit csak lízingelni lehetett). Ezeket szinte mind Kaliforniában kínálta a Toyota, hogy megfeleljen az ottani szigorú környezetvédelmi szabályoknak. Az autóba 27,4 kWh Ni-MH akkumulátor került, ami még ma is képes 150 km-en keresztül táplálni az 51 kW-os villanymotort. Az akku feltöltése a legnagyobb kihívás, hiszen a 6 kW-os töltő olyan megoldásokat használ, ami a ma elterjedt rendszerekkel egyáltalán nem kompatibilis. Ha ez az autó 15 év után még mindig ilyen jól használható, akkor a mai autók tulajdonosainak valószínűleg nincs miért aggódniuk. A Westend Bevásárlóközpont 22 kW-os AC töltői ismét jól vizsgáztak. Sem a Zoe-k, sem a Teslák nem tudták megizzasztani őket. Három órán keresztül szinte folyamatosan minden töltő foglalt volt. Köszönjük a Westend segítségét! Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!