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 A Nissan idén szeptemberben tervezi bemutatni a LEAF következő generációját, ami iránt óriási a várakozás mind a villanyautósok, mind pedig a megnyugtatóbb hatótávra vágyó érdeklődők körében. A Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e illetve a Tesla Model 3 60 kWh-ás akkumulátorcsomagjából kiindulva kézenfekvőnek tűnik, hogy az idén megjelenő Nissan LEAF is ezekkel az autókkal lépjen versenyre. Eddig azonban csak sejteni lehetett (pl. a Nissan-Renault szövetség másik tagja által gyártott új Zoe 41 kWh-ás akkumulátorából), hogy a japánok nem ezen az úton haladnak. Nissan LEAF hatótávolságának növekedése a múltban és a jövőben (forrás: Nikkei Automotive) A 2010 óta piacon lévő LEAF először kettő, majd azt követően három év után kapott frissítést és ezzel együtt hatótáv növekedést. A legutóbbi változást a 30 kWh-ás akkucsomag bemutatkozása jelentette, amivel európai mérési rendszer szerint 250, a japán szerint 280 km tehető meg egy töltéssel (valós körülmények között inkább 200 km a reális). A Nissan jövőbeni terveiről és nézeteiről a cég elektromos autók fejlesztéséért felelős vezetője, Yajima Kazuo beszélt a Nikkei Automotive-nak. Elmondása szerint idén ez a hatótáv újabb 25-40%-kal nő, így a LEAF következő generációjával akár 250-280 km is megtehető lesz valós körülmények között (japán mérési ciklus szerint 350-400 km-t adtak meg). A következő lépés 2020-ban várható, amikorra a Nissan LEAF-ek hatótávja a japán mérés szerint elérheti az 550 km-t (reálisan 380-400 km). Ha a fogyasztás nem változik jelentősen, akkor ezekből a számokból adódik, hogy az idei modell 39-41 kWh-ás akkumulátorral érkezik majd, a 60 kWh-ás akkumulátorcsomagot a Nissan csak 2020-ban tervezi bevetni. A fokozatos fejlődés mögött az a koncepció áll, hogy a Nissan igyekszik úgy növelni a hatótávot, hogy közben az autók ára ne emelkedjen. Már létezik olyan LEAF prototípus, ami a külső méretek növekedése, illetve az utas- és csomagtér csökkenése nélkül képes az 550 km-es hatótáv megtételére, de ez az Opel Ampera-e-hez hasonlóan még túl drága lenne. Yajima úr ezen felül elmondta, hogy a Nissan nem lát fantáziát a drága és bonyolult plugin hibrid technológiában, hiszen a nagy távolságok megtételét a folyamatosan növekvő kapacitású akkumulátorok egyre könnyebbé teszik. A Nissan szerint a tisztán elektromos meghajtású modellek mellett nincs igazi értéke a tölthető hibrid technológiának. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!