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 A Nissan idén szeptemberben tervezi bemutatni a LEAF következő generációját, ami iránt óriási a várakozás mind a villanyautósok, mind pedig a megnyugtatóbb hatótávra vágyó érdeklődők körében. A Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e illetve a Tesla Model 3 60 kWh-ás akkumulátorcsomagjából kiindulva kézenfekvőnek tűnik, hogy az idén megjelenő Nissan LEAF is ezekkel az autókkal lépjen versenyre. Eddig azonban csak sejteni lehetett (pl. a Nissan-Renault szövetség másik tagja által gyártott új Zoe 41 kWh-ás akkumulátorából), hogy a japánok nem ezen az úton haladnak. Nissan LEAF hatótávolságának növekedése a múltban és a jövőben (forrás: Nikkei Automotive) A 2010 óta piacon lévő LEAF először kettő, majd azt követően három év után kapott frissítést és ezzel együtt hatótáv növekedést. A legutóbbi változást a 30 kWh-ás akkucsomag bemutatkozása jelentette, amivel európai mérési rendszer szerint 250, a japán szerint 280 km tehető meg egy töltéssel (valós körülmények között inkább 200 km a reális). A Nissan jövőbeni terveiről és nézeteiről a cég elektromos autók fejlesztéséért felelős vezetője, Yajima Kazuo beszélt a Nikkei Automotive-nak. Elmondása szerint idén ez a hatótáv újabb 25-40%-kal nő, így a LEAF következő generációjával akár 250-280 km is megtehető lesz valós körülmények között (japán mérési ciklus szerint 350-400 km-t adtak meg). A következő lépés 2020-ban várható, amikorra a Nissan LEAF-ek hatótávja a japán mérés szerint elérheti az 550 km-t (reálisan 380-400 km). Ha a fogyasztás nem változik jelentősen, akkor ezekből a számokból adódik, hogy az idei modell 39-41 kWh-ás akkumulátorral érkezik majd, a 60 kWh-ás akkumulátorcsomagot a Nissan csak 2020-ban tervezi bevetni.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 A fokozatos fejlődés mögött az a koncepció áll, hogy a Nissan igyekszik úgy növelni a hatótávot, hogy közben az autók ára ne emelkedjen. Már létezik olyan LEAF prototípus, ami a külső méretek növekedése, illetve az utas- és csomagtér csökkenése nélkül képes az 550 km-es hatótáv megtételére, de ez az Opel Ampera-e-hez hasonlóan még túl drága lenne. Yajima úr ezen felül elmondta, hogy a Nissan nem lát fantáziát a drága és bonyolult plugin hibrid technológiában, hiszen a nagy távolságok megtételét a folyamatosan növekvő kapacitású akkumulátorok egyre könnyebbé teszik. A Nissan szerint a tisztán elektromos meghajtású modellek mellett nincs igazi értéke a tölthető hibrid technológiának. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!