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 Biztosan sokan vannak, főleg az idősebb korosztályba tartozók közül, akik csak nagyon nehezen, kétségekkel és félelemmel felvértezve tudják csak elképzelni, hogy egy autó önmagát vezesse, a sofőr teljes beleszólása nélkül. Milyen nehéz lehet akkor azt maguk elé képzelniük egyeseknek, hogy a kocsi még a gondolatunkat is olvassa? Az önvezető technológia egyre több autógyártó fantáziáját mozgatja meg, és könnyen lehet, hogy a nem is annyira távoli jövőben biztonságosabbá fog válni ez a fajta közlekedés, a mostani kritikái ellenére. Már csak azért is, mert a Nissan éppen egy olyan kutatásáról fog részletesen beszámolni a január 9-én kezdődő CES 2018 kiállításon, mely az agyműködést érzékelve segítené a sofőrt a vezetésben, vagy éppen az önvezető funkciót tökéletesítené. A B2V (Brain-to-Vehicle) technológia bizonyosan egyszerűbbnek hangzik, mint amilyen valójában. A Nissan kutatóinak fejéből kipattant ötlet lényege, hogy egy, a sci-fi filmekből jól ismert szerkezet fejünkre helyezésével a rendszer folyamatosan méri az agyunk aktivitását, egyúttal előrejelzi a következő mozdulatainkat, és még mielőtt cselekedhetnénk, segít megvalósítani azt. Az autó tehát már akkor tudja, hogy mi fékezni, gyorsítani, vagy kanyarodni akarunk, amikor még csak éppen gondolunk rá. A Nissan szerint ez a megoldás jelentősen javít a vezető reakcióidején, habár a volán mögött ülő ember ebből valószínűleg semmit nem érzékel. Daniele Schillaci, a gyártó egyik vezető alkalmazottja szerint az önvezető technológia egy személytelen jövőképet eredményez az emberek fejében, ahol az irányítás egy gép kezébe kerül át. A B2V viszont pont az ellenkezőjét teszi: saját agyműködésünkkel ruházza fel az autót, még izgalmasabbá és élvezhetőbbé téve a vezetést.Amikor teljesen az autó vezetési tudására bízzuk magunkat, a B2V úgy teszi boldogabbá életünket, hogy érzékeli, mikor érezzük kényelmetlenül magunkat, és egy sokkal nyugodtabb környezetbe helyez bennünket. Ezt vagy úgy teszi meg, hogy változtat a vezetési stílusán, vagy egy virtuális valóságot vetít ki az autó belsejében. A Nissan egyedülálló B2V technológiájának potenciális felhasználási lehetőségei hihetetlenek. Az autó akár 0,2-0,5 másodperccel is képes hamarabb cselekedni, mint ahogy a vezetője tenné, pont elég gyorsan ahhoz, hogy emberi életek múljanak rajta. A kutatás vezetője elmondta, hogy ez a tudás sok új innováció alapját fogja adni, melyek az elkövetkezendő évek Nissan autóiban helyet fognak kapni. https://youtu.be/oCi6taII6Yo Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!