Minden vetélytársánál olcsóbb a Hyundai Ioniq 2018 plug-in hibrid

Ha elektromos meghajtásról van szó, sokan még mindig a konnektoros hibrid megoldást tartják a jelenleg elérhető legjobb megoldásnak, mely egyfajta „arany középútként” egyaránt biztosítja a töltésektől mentes hosszú utazásokat, s a környezetet sem károsítja olyan mértékben, mint a hagyományos autók, s így kedvezményekre is jogosult az autó tulajdonosa. Ezt a gondolkodást kihasználva számos gyártó hatalmas sikereket ért el egy-egy plug-in hibrid piacra dobásával, s most a Hyundai próbál a jelenleg kapható hibridek fölé kerekedni az Ioniq konnektoros hibrid változatának meglepően alacsony árazásával.

A Hyundai amerikai híroldalára december végén került fel az információ, miszerint a 2018-as modellévtől az eddig forgalmazott tisztán elektromos és hibrid modelleket 24 950 dolláros (átszámítva körülbelül 6,5 millió forintos nettó) indulóáron az USA-ban is kiegészíti a plugin hibrid verzió, amiből 3350 dollárral drágábban elérhető egy magasabb felszereltségű „Limited” változat is. Ebből jön még le a szövetségi állam által kínált 4500 dolláros adókedvezmény, így az Ioniq a piacon elérhető legolcsóbb plug-in hibrid modellé vált. Az európai NEDC mérésszerint 63 km-es (EPA 47 km) elektromos hatótávot kínáló autó legnagyobb vetélytársa, a Toyota Prius Prime több, mint 2000 dollárral drágább az Egyesült Államokban, és az egyetlen töltéssel megtehető kilométerekben is alulmarad egy kevéssel az Ioniq-hoz képest. A Honda Clarity plug-in hibrid már jóval drágább, 35 000 dolláros kezdőáron kapható, mely forintban számolva több, mint 9 millió, ellenben egy sokkal nagyobb, 75 kilométeres hatótávot kínál. És persze ne feledkezzünk meg a Chevrolet Volt-ról sem, mely árban a Hondához hasonlít,  elektromos hatótávban azonban még annál is többet, mintegy 84 kilométert nyújt. Európában és idehaza az Ioniq Plugin ára idénre  nem változott, az alap modell kedvezményes bruttó ára 9,5 millió (nettó 7,5 millió) forint, amit idehaza sajnos nem csökkent állami támogatás.

EZT OLVASTAD MÁR?  Teljes gőzzel tör utat a hidrogénmeghajtás felé a Hyundai

A konnektoros hibrid Ioniq (teszt) egy 1,6 literes benzinmotort, és egy 44,5 kW-os (60,5 lóerős) villanymotort rejteget a motorháztető alatt, az elektromos működéshez pedig egy 8,9 kWh-s akkumulátor biztosítja az energiát. Hogy éppen a villamos meghajtásra, vagy a benzin begyújtására van-e szükségünk, azt az autó dönti el helyettünk, ám ha rövid távolságokon használjuk, odafigyelve a vezetési stílusunkra, akkor akár meg is tudjuk kímélni környezetünket a károsanyag-kibocsátástól.

Elektromos autót használsz?