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 A Momentum Dynamics még 2016 áprilisában azt a bejelentést tette, hogy év végére lesz egy vezeték nélküli gyors töltőjük, aminek a kimeneti teljesítménye meg fogja haladni a Tesla Superchargerek 135 kW-os teljesítményét. Bár kicsit tovább tartott, de elkészült. Ezen a héten telepítették Washingtonban a korábbra ígért vezeték nélküli töltő berendezés első példányát, aminek a 200 kW-os kimeneti teljesítménye valóban meghaladja a Tesláét. Andrew Daga, a Momentum Dynamics vezérigazgatója ezt nyilatkozta: „A közlekedési társaságok az egész világon elkezdtek átállni elektromos buszok használatára, azonban a járművek hatótávolsága miatt ez a folyamat lassan megy. Ezek a vállalatok olyan megoldást vártak, ami garantálja a buszok minden útvonalon történő használata közben a megfelelő energiatartalék fenntartását.” Tény, hogy a vezeték nélküli töltők esetében a hatékonyság és a töltési arány mindig kérdéses tényező. Pontosan nem tudjuk, hogy a Momentum Dynamics vezeték nélküli töltője mekkora hatásfokkal rendelkezik, de talán jó összehasonlítási alap lehet a Kia által kifejlesztett hasonló töltőrendszer, ami 10 kW-os teljesítmény mellett 85%-os hatékonysággal működik. A vállalat ragaszkodik ahhoz az állításához, hogy a vezeték nélküli megoldás a legjobb az elektromos buszok számára: „A vezeték nélküli töltés a leghatékonyabb alkalmi töltési lehetőség az elektromos tömegközlekedésben. A vezeték nélküli töltőrendszer öt percen belül képes automatikusan elég energiát átadni a jármű akkumulátorának, hogy az teljesítsen egy következő kört az útvonalán. A Momentum vezeték nélküli töltőrendszerével ellátott buszok automatikusan töltődnek, mikor megállnak egy ilyen egység fölött út közben.” Bár jelen pillanatban még csak Washingtonban létezik ez a töltőállomás, de a tervezetek szerint idén az USA több pontján, jövő évben pedig már Európába is telepítenének ilyen vezeték nélküli töltő egységeket. 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 Xavér Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!