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
auto
2024. 07. 27. szombat

2017 végén beszámoltunk róla, hogy a Volkswagen a dízelbotrányt követő kompenzáció jegyében nagyszabású töltőhálózat-kiépítésre vállalakozott az Egyesült Államokban, amelyet az erre a célra alapított Electrify America leányvállalatán keresztül valósít meg. Az amerikai hatóságokkal kötött megállapodás keretében a német autógyártó konszern 2 milliárd dollárt fordít töltőállomások telepítésére, melyek között egyaránt lesznek 150 és 350 kW teljesítményű villámtöltők az autópályák mentén, valamint Level 2-es töltők 17 amerikai nagyvárosban, melyek az otthoni és a munkahelyi töltést teszik majd lehetővé. Ez utóbbiakbóla Volkswagen tervei szerint összesen 2800 állomás létesülhet 2019 júniusáig.

A gyártó most azt is megmutatta, hogy miként fognak kinézni a projektben használt villámtöltők, valamint megtudhattuk, hogy mely vállalatok fogják ezeket biztosítani az Egyesült Államok felvillanyozásához. Négy olyan beszállítóról van szó, amelyek neve egyáltalán nem ismeretlen az EV töltőhálózatok kapcsán: az ABB, a BTC Power, az Efacec, és a Signet. A kiválasztott cégek több, mint 2000 töltője fog helyet kapni az USA 484 töltőállomásán, és valamennyi 50 és 350 kW közötti teljesítménnyel fogja majd várni a töltőponthoz érkező villanyautósokat. Az Electrify America munkatársai igyekeztek egyforma hangsúlyt fektetni napjain elektromos autóira, és a jövőben érkező, gyorsabban tölthető modellekre is, így a különböző töltési teljesítményt kínáló töltőpontok helye gondosan, az igényekhez mérten lesz megválasztva: a 350 kW-os töltők az autópályák mellé kerülnek, míg a mostanság leggyakrabban használt 50 kW-os DC töltők a városi környezetben lesznek felállítva. A plug-in hibrid járművek, valamint a DC töltést nem támogató villanyautók számára AC töltők is biztosítva lesznek a tömegközlekedéshez közeli helyszíneken.

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

„Ezek a korszerű töltők a legújabb töltési technológiát biztosítják a mai elektromos járművek, és a jövőben várható nagyobb akkumulátorokkal felszerelt autók számára is. Meg akarunk győződni róla, hogy az általunk kiépített rendszer készen áll az egyre növekvő piacra, és az ABB, a BTC Power, az Efacet, és a Signet segíteni fog nekünk ultragyors, kényelmes, megbízható, és jövő-biztos töltők szállításával” – mondta Mark McNabb, az Electrify America vezérigazgatója.

A Signet, az Efacec, a BTC Power, és az ABB töltője

Habár mind a négy vállalat különböző töltővel száll be a projektbe, dizájnra meglehetősen hasonlóak, és ugyanazokkal a jellemzőkkel bírnak. Minden töltő rendelkezésre bocsájt egy CHAdeMO csatlakozót 50 kW-os teljesítménnyel, amit egy adapterrel a Tesla tulajdonosok is tudnak használni, valamint 50-150/350 kW-os CCS1 csatlakozókat, hogy minden gyorstöltés-kompatibilis villanyautó számára előnyös legyen a Volkswagen amerikai töltőhálózata. Mind a négy töltő a legelső, tanúsítvánnyal rendelkező, folyadék által hűtött kábel technológiáját alkalmazza, amellyel úgy érhető el magasabb áramerősség, hogy a kábel átmérője nem növekedett. A felhasználói felület minden esetben egy 15 colos érintőképernyőn keresztül érhető el, a lehető legegyszerűbb Plug-Pay-Charge-Go (Csatlakozz-Fizess-Tölts-Menj) rendszerrel, melyek a legfigyelmetlenebbek számára is egyértelmű értesítéseket adnak a töltés állapotáról és a számlázásról. A töltők magassága is a lehető legkényelmesebb használat érdekében lett meghatározva, hogy a kijelző bárki számára jól látható legyen, a kábelek pedig pont kézre essenek.

„Az elektromos autó-eladásokat akadályozó két legnagyobb probléma manapság a kényelmesen elérhető töltőállomások hiánya és a nem elég gyors töltési sebesség. Azáltal, hogy olyan helyszínekre telepítjük ultragyors töltőinket, ahol az autósok élvezettel állnak meg, segítünk csökkenteni a töltés körüli aggodalmat és növelni az elektromos járművek társadalmi elfogadottságát. A legelső tanúsítvánnyal is rendelkező hűtöttkábeles 150/350 kW DC gyorstöltők által drámaian megnövelt töltési sebesség egy kiemelt jelentőségű lépés, ami kevesebb töltéssel elvesztegetett időt eredményez” – magyarázta az Electrify America veztője.

Így hálózza be töltőkkel az Egyesült Államokat az Electrify America az első fázis keretében

A villámtöltőkből álló hálózat kiépítését még a tavasszal megkezdi a vállalat azzal a célkitűzéssel, hogy 2019 végére 484 állomás legyen építés alatt vagy használatban az ország 39 államában a Cycle One, azaz az Egyesült Államok felvillanyozásának első fázisa keretében.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtanVuLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtanVuLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.