PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

A Momentum Dynamics még 2016 áprilisában azt a bejelentést tette, hogy év végére lesz egy vezeték nélküli gyors töltőjük, aminek a kimeneti teljesítménye meg fogja haladni a Tesla Superchargerek 135 kW-os teljesítményét. Bár kicsit tovább tartott, de elkészült.

Ezen a héten telepítették Washingtonban a korábbra ígért vezeték nélküli töltő berendezés első példányát, aminek a 200 kW-os kimeneti teljesítménye valóban meghaladja a Tesláét.

Andrew Daga, a Momentum Dynamics vezérigazgatója ezt nyilatkozta:

„A közlekedési társaságok az egész világon elkezdtek átállni elektromos buszok használatára, azonban a járművek hatótávolsága miatt ez a folyamat lassan megy. Ezek a vállalatok olyan megoldást vártak, ami garantálja a buszok minden útvonalon történő használata közben a megfelelő energiatartalék fenntartását.”

Tény, hogy a vezeték nélküli töltők esetében a hatékonyság és a töltési arány mindig kérdéses tényező. Pontosan nem tudjuk, hogy a Momentum Dynamics vezeték nélküli töltője mekkora hatásfokkal rendelkezik, de talán jó összehasonlítási alap lehet a Kia által kifejlesztett hasonló töltőrendszer, ami 10 kW-os teljesítmény mellett 85%-os hatékonysággal működik.

A vállalat ragaszkodik ahhoz az állításához, hogy a vezeték nélküli megoldás a legjobb az elektromos buszok számára:

„A vezeték nélküli töltés a leghatékonyabb alkalmi töltési lehetőség az elektromos tömegközlekedésben. A vezeték nélküli töltőrendszer öt percen belül képes automatikusan elég energiát átadni a jármű akkumulátorának, hogy az teljesítsen egy következő kört az útvonalán. A Momentum vezeték nélküli töltőrendszerével ellátott buszok automatikusan töltődnek, mikor megállnak egy ilyen egység fölött út közben.”

Bár jelen pillanatban még csak Washingtonban létezik ez a töltőállomás, de a tervezetek szerint idén az USA több pontján, jövő évben pedig már Európába is telepítenének ilyen vezeték nélküli töltő egységeket.

Xavér