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 Manapság az autógyártók nagy versenyben vannak azért, hogy minél előbb utcára bocsájtsák az önvezető autókat, és a rendelkezésre álló adatok valószínűleg nagy részét képezik majd ennek a rendszernek, ami a tervek szerint biztonságosabb lesz, mint az emberi kormányzás. Bár több vállalat is fejleszti ezt a rendszert, azonban míg a legtöbb autógyártónak csupán egy limitált számú teszt flottára korlátozódik az adatgyűjtési lehetősége, addig a Tesla egy sokkal nagyobb, szenzorok sokaságával ellátott flottára támaszkodhat szerte a világon. Ezeknek az autóknak a száma most, az úton lévő Model 3-makkal tovább nő, ugyanis a Tesla ezekből is elkezdte az adatgyűjtést. Múlt év májusában a Tesla elkezdte gyűjteni a videó anyagokat a Model X-ek és Model S-ek kameráiból és szenzoraiból, amit az is jól mutatott, hogy ezek a járművek elkezdtek több gigabájtnyi adatot feltölteni a gyártónak. Most, egy évvel később a Tesla Model 3 tulajdonosok járművei is elkezdték az adatküldést, amihez persze kérték a tulajdonos hozzájárulását is. A Tesla is kihangsúlyozta, ebből a programból természetesen bármikor van lehetőség a kilépésre is. Itt van a Tesla adatgyűjtési kérelme a Model 3 tulajdonosaihoz: „Keményen dolgozunk azon, hogy javítsuk az autonóm biztonsági funkciókat, és a lehető leghamarabb hozzuk létre az önálló vezetést. Ehhez rövid videoklipeket kell gyűjteni az autó külső kamerái segítségével, hogy megtudjuk, hogyan ismerheti fel a rendszer a dolgokat, például a sávokat jelző csíkokat, a közúti táblákat és a közlekedési lámpákat. Minél több járművünk van az utakon, annál jobb Tesla Autopilot rendszerrel szolgálhatunk majd. Kiemelnénk, hogy ezek a rövid videók nem kapcsolódnak a jármű azonosító számához. Annak érdekében, hogy megvédjük a magánéletét, biztosítjuk, hogy nincs mód arra, hogy a rendszerünkben olyan klipeket keressük, amelyek egy adott autóhoz kapcsolódnak. Hozzájárul ahhoz, hogy rögzítsük a videókat? Döntését bármikor módosíthatja! Igen/Nem” Egy Tesla tulajdonosnak köszönhetően azt is tudjuk, hogy az Autopilot 2.0 rendszer milyen felvételeket továbbít a gyár szerverei felé: Szórványosan és látszólag véletlenszerűen (bár ez nem egyértelmű) a 8 kamera közül 7 küld 1 kép/mp sebességgel készült 10 képes sorozatokat, miközben az előre néző kis látószögű kamerából 10 másodperc hosszan 30 kép/mp-es sorozat készül. Ezeket a sorozatokat a rendszer a radarok pillanatképeivel egészíti ki. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Xavér Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!