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 Egy 1912-ben épült, és nemrég bezárt széntüzelésű erőművet alakított át energiatárolóvá a Mercedes-Benz Energy a The Mobility House AG és a Getec Energie AG vállalatokkal együttműködve a németországi Elverlingsen városában, hogy a villamosenergia-hálózat kiegyensúlyozása mellett ily módon tartsa karban a harmadik generációs Smart elektromos autókban használt akkumulátorokat. A Dortmundtól alig 50 kilométerre fekvő településen létrehozott 8,96 MW/9,8 MWh-s ipari energiatároló összesen 1920 akkumulátor-modulból épül fel, melyek legalább 600 jármű számára elegendőek, s ami egyfajta – ahogyan a Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler nevezi a holnapján olvasható sajtókiadványban –„élő cserealkatrész-tárolóként” tartja karban az éppen nem használt aksikat, hogy szükség esetén azok bármikor bekerülhessenek egy villanyautóba. A projekt ezáltal két legyet üt egy csapásra: energiatárolóként a Tesla energiarészlegének tevékenységéből már jól ismert pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, azaz milliszekundumok alatt képes reagálni az esetleges áramkimaradásokra, teljesen automatikusan stabilizálja a villamos energia-hálózatot, és szinten tartja a frekvenciát. Megújuló energiaforrásokkal összekötve lehetővé teszi, hogy a tiszta energia bármikor rendelkezésünkre álljon, valamint segítségével össze tudjuk egyeztetni az elektromosság keresletét a kínálattal, figyelembe véve annak aktuális árát, a fosszilis ásványkincseket égető csúcserőművek beindítása nélkül. Másrészről viszont aktív tárolóként szolgál a lítium-ion akkumulátorok számára, amelyeknek szükséges rendszeresen átesniük a töltési-merítési cikluson a hibátlan működés érdekében. „A nagy energiatároló üzem egy szimbólum az energia tárolásának és felhasználásának változására – eltávolodás a fosszilis forrásból származó elektromos hálózattól az elektromobilitás értékláncának fenntartható bővítése felé a CO2– kibocsátás csökkentésével” – fűzte hozzá a Daimler. A Mercedes-Benz energetikai divíziója már korábban is épített energiatárolót használt Smart-aksik alkalmazásával: tavaly októberben például egy 17,4 MWh-s hannoveri létesítményt jelentett be, amelynek mind a 3000 akkumulátor-modulja a német energiahálózat fluktuációi ellen küzd, 2016-ban pedig szintén Elverlingsenben megvalósult egy 12,8 MWh-s projekt, amely a két újabbal együtt már 40 MWh-nyi bármikor elérhető energiát jelent a németek számára. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!