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
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

A tisztán elektromos Tesla pickup – vagy Tesla Truck, ahogyan Elon Musk utalt rá – ötletéről eddig csak nagyon röviden, a Semi és az új Roadster novemberi bemutatóján hallhattunk, ám ez is bőven elég volt ahhoz, hogy a vállalat követőit két táborra bontsa, melyek aztán heves vitákban ugrottak egymásnak a fórumokon azt firtatva, hogy a platós kocsi egy újabb őrültség, illetve trollkodás a vezérigazgató részéről, vagy pedig a Tesla következő nagy dobása egy, az Egyesült Államokban kifejezetten népszerű szegmensben. A CEO múlt éjszakai twitterezéséből arra következtethetünk, hogy immáron a kérdés nem az, hogy tényleg lesz-e Tesla Truck, hanem sokkal inkább az, hogy milyen hihetetlen specifikációkkal és hasznos tulajdonságokkal fogja megkönnyíteni a vásárlók életét. Az információk csepegtetése azonban most nem a megszokott módon zajlott Elon részéről, aki hajlamos a legnagyobb bejelentéseket is egy-egy kommentben, valamelyik követője kérdésére válaszolva megejteni, hanem egy komplett brainstorming keretében, mely azután alakult ki a közösségi portálon, hogy az igazgató arra kérte a követőit, hogy adjanak ötleteket, milyen apró, de jelentős sajátosságokkal kellene bírnia egy pickup Teslának, majd ezekre reagálva erősített meg néhány dolgot a CEO, amelyre nagy valószínűséggel számíthatunk a jármű kapcsán. Lássuk, mit tudtunk eddig, és mi derült ki most a platós Tesláról.

Az eddigi információk szerint a Tesla Truck a Model Y crossover gyártásának felfuttatása után mutatkozna be a tisztán villanyos Semi kistesójaként, ami annyit tesz, hogy ahogyan a képek is mutatják, külsőre a kamionra hasonlítana, annál azonban annyival kisebb lenne, hogy normál jogosítvánnyal is bárki vezethesse. A „kicsi” szót azonban jobb azonnal elfelejteni, ugyanis a pickup még így is legalább akkora lenne, hogy egy másik hagyományos pickupot könnyedén arrébb lehetne vele pakolni. Az utastér szempontjából ez azt jelenti Elon szavaival élve, hogy minden idők egyik leghíresebb pankrátora, a 2,24 méter magas és 235 kiló testtömegű André, az óriás is elférne a vezetőülésben, összesen pedig hatan tudnak majd utazni az autóban, ha mindenki saját ülést szeretne maga alatt tudni. Mivelhogy az ilyen járműveknek a teherszállítás és a vontatás az elsődleges céljuk, ebben a tekintetben kell valami elképesztőt felmutatnia a Tesla Truck-nak, amiben aztán biztosan nem szenvedünk hiányt: a vezérigazgató állítása szerint a villanyos pickup vontatási kapacitása akár 136 tonna is lehet. Ha valakinek ez kevésnek tűnik, az képzelje el, mire lehet majd képest a Tesla Truck, ha a Model X el tudott húzni egy majdnem 130 tonnás Dreamliner 787-es repülőgépet a mindössze 2,2 tonnás névleges vontatási kapacitásával. Mindehhez persze két motor által táplált összkerékhajtás és óriási forgatónyomaték dukál, a teherszállítást pedig dinamikusan változó felfüggesztés könnyíti majd a tömeg nagyságától függően. Szó volt továbbá a ki- és beszállás nehézségének kérdéséről, amin egy behúzható lépcsőfok segítene, valamint a Tesla valamilyen praktikus trükkel tenné egyszerűbbé a platóra való felpakolást és az onnan történő lepakolást is. Valaki felvetette a parkolás problémáját, ami egy ekkora monstrummal nem egyszerű feladat, de Elon elképzelései szerint a pickup képes lesz önállóan párhuzamosan parkolni, amit 360°-os kamerák és szonár tesz majd lehetővé. Bár konkrétan nem jelentette ki a CEO, de mindez arra utal, hogy a Tesla Truck-ban ott lesz az Autopilot vezetéstámogató rendszer. Ami a hatótávot illeti, a CEO nagyjából 640-800 kilométerben gondolkodik, ami talán nagyobb is lehet, hiszen a pickup padlólemeze egy elég nagy akkumulátort lesz képes elszállásolni, a vontatás pedig jócskán zabálja az energiát. Végül, de nem utolsó sorban felmerült a fordítható hátsó kerekek gondolata is az egyszerűbb manőverezés érdekében, ami Elon reakciójából ítélve nagy eséllyel megjelenhet a tisztán elektromos pickupban.

A vezérigazgató korábban úgy fogalmazott, hogy a Tesla Truck főbb dizájnelemei már mintegy 5 éve ott lapulnak a fejében, és alig várja, hogy végre meg is valósítsa azokat, amire jelen állás szerint valamikor 2020-ban kerülhet sor.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, BalázsTibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.