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 Az utóbbi időben kimondottan gyakorivá váltak a különböző autó- és töltőgyártó vállalatok termékei között az olyan elektromos autó-töltők, melyek egy lítium-ionos akkumulátort magukban rejtve a hálózattól függetlenül képesek energiát biztosítani a villanyos járművek számára. Ilyet láthattunk december elején a Kreisel Electric jóvoltából, most pedig a Volkswagen is egy hordozható, akkumulátoros villámtöltő gyártásáról szóló terveit jelentette be honlapján. Az ehhez hasonló berendezések a töltők felállításának egyik legfontosabb gátló tényezőjét hivatottak megszüntetni, mégpedig a magas telepítési és csatlakoztatási költséget, de más rendkívül hasznos tulajdonságok is indokolttá teszik az elterjedésüket. Kiemelendő például, hogy a hálózatra kötve segíteni tudják annak stabilizációját, valamint a villamos energia keresletének alacsony szintje mellett fel tudja venni a felesleges energiát a rendszerből, csúcsidőszakban pedig hozzá tud tenni. Hordozható jellegéből adódóan a töltő bármilyen alkalmi rendezvénynél munkába állítható, valamint olyan zsúfolt belvárosi helyszíneken is letehető, ahol egy állandó töltőt túl körülményes lenne elhelyezni. A Volkswagen Group Components részlegének berendezése 360 kWh-nyi elektromos áramot tud eltárolni, ami a vállalat szerint 15 elektromos jármű számára elegendő, s nem csupán e-autók, hanem e-kerékpárok töltésére is használható. DC hálózaton 100 kW áll rendelkezésre, és összesen négy jármű tud egyszerre töltődni – kettő egyenáramon, kettő váltóáramon. Amikor az akkumulátor lemerül, az üzemeltető vagy feltölti maximálisan 30 kW-on, vagy egész egyszerűen kicseréli a töltőt a helyszínen. A villámtöltőben található akku egyébként a Volkswagen MEB platformjában elhelyezett rendszerre épül. A legelső ilyen töltők 2019 első felében foglalják el helyüket Wolfsburgban, hogy a Volkswagen központjának helyet adó város töltőinfrastruktúrájának bővülését segítsék. A sorozatgyártás 2020-ban kezdődik, amikor más városok és közösségek is kapnak a töltőberendezésből. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!