Hollandiában is munkába állt egy új villanykamion

2018 kétségtelenül egy ugródeszka volt a csendes és kibocsátásmentes áruszállítás felé: özönlöttek a megrendelések a Tesla Semire, és számos világhírű kamiongyártó mutatott be tisztán elektromos járművet, köztük a Daimler, a Renault Trucks, vagy éppen a Volvo Trucks, a teherszállításra használt masinák különböző szegmenseiben. Ez pedig azt eredményezte, hogy ha gyakran csak tesztelés céljából is, de sok elektromos kamionból munkába állt az első darab, ezzel is csökkentve a vállalatok működésének szénlábnyomát, és megmentve az embereket a kipufogókból távozó káros anyagoktól. A múlt héten például a Daimler teljesítette ígéretét, és leszállította első eM2 106-os villany-teherautóját a Penske Truck Leasing Corporationnek az Egyesült Államokban, karácsony előtt pedig a holland DAF lepte meg a Jumbo kereskedelmi láncot a májusban bemutatott elektromos kamionjának legelső példányával. A CF típusjelzésű jármű hajtásláncát a VDL Groep fejlesztette, aminek mérnökei egy 210 kW-os villanymotorral, és egy 170 kWh-s akkupakkal szerelték fel a 37 tonna teherbírású kamiont. Így a DAF CF nagyjából 100 kilométert tud megtenni egy töltéssel, azaz kizárólag városon belüli, illetve város környéki disztribúciós feladatokra alkalmazható, de azokra kitűnően. Az akkumulátor másfél óra alatt tölthető fel teljesen, de a vállalat szerint már egy fél órás villámtöltés után is szert tehet akkora hatótávra, amivel már boldogan tud tovább dolgozni.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egy fontos lépéssel közelebb hozta a tisztább városi áruszállítást a Daimler

A hollandiai Jumbo 2020-ra a flottájának felét elektromos meghajtásúra szeretné cserélni, amivel 50%-os CO2-kibocsátás csökkenésre számít a 2008-as szinthez viszonyítva. Az első DAF villanykamion egy fontos lépés a Jumbonak a tisztább működés útján, a DAF számára pedig kitűnő lehetőség, hogy a terepen tesztelje a járművet, mielőtt az sorozatgyártásba kerül valamikor a közeljövőben.

Elektromos autót használsz?