Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Nemvárt helyről kap ingyen-pénzt a Tesla: a Fiat Chrysler (FCA) több százmillió eurót fizet az amerikai villanyautó gyártónak cserébe azért, hogy – az Európai Unió károsanyag kibocsátási normái szempontjából – közös flottának számítsanak a két cég autói. Ha egyedül nem megy Az Európai Unió környezetvédelmi előírásai egyre keményebb feltételeket szabnak az autógyártóknak. A legújabb célérték 95 g CO2 kibocsátás kilométerenként, és 2018-ban az FCA flottája – tehát az év során eladott új autóinak átlaga – 123 grammnál járt. A UBS elemzői szerint az összes vizsgált autógyártó közül az olasz-amerikai vállalat áll legrosszabbul. Fiat 500e – csak muszájból gyártják A cég egyébként a multinacionális vállalatok iskolapéldája. A két legendás vállalat közös története 2009-ig nyúlik vissza, amikor is a sikertelen Daimler-Chrysler frigy után az amerikai autógyár csődvédelmet kért. Ebből a helyzetből vásárolták ki őket az olaszok, 2014-ben pedig az egész csoportot egy holdingba szervezték, amely Hollandiában van bejegyezve és Londonban van a központja, miközben a menedzsment nagy része az olaszországi Torinóban és az amerikai Auburn Hillsben dolgozik. Gyáraik és fejlesztő központjaik az olasz és amerikai helyszíneken kívül a Wikipedia szerint megtalálhatóak még Kanadában, Indiában, Mexikóban, Brazíliában, Argentínában, Lengyelországban és Kínában is. A világ 8. legnagyobb autógyártójához olyan márkák tartoznak mint az Alfa Romeo, a Chrysler, a Dodge, a Fiat, a Jeep, a Lancia, a Maserati és a Ram – a Ferrarit már egy pár éve külön cégbe szervezték ki. 2018-ban a cég 4,65 millió autót adott el a világ 70 országában és 5 milliárd Euró nyereséget könyvelt el. Csakhogy ami a villanyautózást illeti a vállalat mindenki más mögött kullog. Legendás például a cég néhai vezérigazgatójának, Sergio Marchionenak az a kijelentése, amiben arra kérte az embereket, hogy ne vásárolják meg a Fiat 500e villanyautót, mivel a jármű gyártása veszteséges a Fiat számára. Ez a hozzáállás sajnos azt eredményezte, hogy az FCA-nak esélye sincs az EU-s előírások teljesítésére, mivel a flotta átlagát javítani hivatott villanyos típusok még évekre vannak a tömegtermeléstől. Így, elemzők szerint, 2021-re mintegy 2 milliárd Eurós büntetést kellene fizetniük az EU-nak. Az új Maserati villanyautó platform egy lépés a jó úton – de ez nem lesz tömegautó Ennek elkerülésére élnek a szabályok adta kiskapuval, mely szerint kérhetik a hatóságokat, hogy az átlag kiszámítása céljából tekintsék más gyártókkal közösnek a flottájukat. Így tesz egyébként a VW csoport is, mely a nagy teljesítményű Porschék és Audik kibocsátási értékeit a VW, Seat és Skoda típusaival kompenzálja. De a hírek szerint ezt a megoldást választotta két japán gyár, a Mazda és a Toyota is. Természetesen, a Tesla ebbe nem szerelemből egyezett bele. Mindenkinek megéri A villanyautózás híveiként bosszankodhatnánk azon, hogy az FCA kivásárolja magát a problémából, ahelyett, hogy elérhető árú elektromos járművek gyártására törekedne. Ugyanakkor a 2 milliárdos büntetés árnyéka még a csinos 5 milliárdos profit mellett is arra sarkallhatja a vezetőséget, hogy végre komoly erőfeszítéseket tegyenek a zéró emissziós autók gyártása terén. Ez a megállapodás csak átmeneti ragtapasz. Az FCA villanyautós tervei – a gyártás még kicsit odébb van A Teslának is megéri a bolt és a lehető legjobb időben jön. Míg 2017-ben még 280 millió dollárt zsebelt be az amerikai vállalat hasonló kredit megállapodások kapcsán a hazai piacon, addig ez tavalyra már 103 millióra zsugorodott – és a Trump kabinet biztosan nem fog szigorítani az előírásokon, sőt. Ráadásul az idei első negyedév gyengébb eladásai miatt az előző fél év nyereségét most pár százmilliós veszteség váltaná – ezen akár már most segíthet a Február 22-én benyújtott kérelem, bár a kifizetések pontos összegéről, ütemezéséről és időpontjáról egyelőre nincsen információnk. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!