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 Számos intelligens funkcióval bővült, és kívül-belül megújult a Hyundai IONIQ mindhárom elektromosított hajtáslánccal felszerelt változata (hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos), ám a legnagyobb újítást az Electric kapta, amelynek 28 kilowattórás lítium-ion akkucsomagját egy 38,3 kilowattórásra cserélték a dél-koreaiak. A 36%-os kapacitásnövekedésnek köszönhetően így a kimagasló energiahatékonyságáról ismert villanyautó majdnem 300 kilométert tud elmenni egy töltéssel a WLTP-mérés szerint (szemben a korábbi NEDC szerinti 280 kilométerrel). A villanymotor teljesítménye az eddigi közel 120 lóerőről 136-ra nőtt, miközben a 295 Nm-es nyomaték maradt a régi. Standardként jár az autóhoz a 7,2 kW-os fedélzeti töltő, megemelve a korábbi 6,6 kW-os teljesítményt, DC hálózaton pedig 100 kW-tal gazdálkodhatunk, amivel kevesebb mint egy óra szükséges a 80%-os töltöttség eléréséhez a Hyundai szerint. A külsőleges változtatások elölről nézve a leglátványosabbak, ahol más mintázatot kapott a zárt hűtőrács, új lett a lökhárító, és a fényszórók is egy sokkal sportosabb kisugárzást adnak az autónak. Az Electric és Plug-in Hybrid változatokhoz a 16 colos felniket is újratervezte a gyártó, valamint a konfiguráció során négy új szín is elérhetővé vált az elektromos IONIQ modellekhez, így immáron kilenc tónus közül választhatnak a vásárlók. https://youtu.be/uAp-RnBL_TM Eddig nem látott színárnyalatokkal az autóban ülve is találkozhatunk majd, ugyanis még inkább saját ízlésünk szerint dönthetünk a bőrkárpit kinézetéről, de a műszerfal is tartogat meglepetéseket: az Electric változat gyári 7 hüvelykes LCD kijelzője például a vezetési mód szerinti hangulatvilágítást kapott. Apropó vezetési mód, aki nagyon tart a váratlan helyzetektől, az az Eco, Comfort és Sport programokon kívül most már Eco+ üzemmódba is állíthatja az autót, ami a lehető legkisebb fogyasztást fogja eredményezni. Lényeges továbbá, hogy az új IONIQ is megkapja az egypedálos vezetési módot, valamint a regeneratív fékezés is okosabbá válik, jobban alkalmazkodva az adott vezetési szituációhoz. Az új IONIQ modellek már Hyundai Blue Link támogatottsággal érkeznek, így a klíma egy mobiltelefonos applikáción keresztül állítható, de megnézhetjük rajta a töltés állapotát, időzíthetjük is azt, valamint a tisztán elektromos meghajtású járművet beindíthatjuk és leállíthatjuk vele távolról. Számos új biztonsági funkció vigyáz az életünkre, mint például az eCall, mely a légzsákok kinyílásakor automatikusan riasztja a mentőket, de vezetéstámogató szoftverekben sincs hiány: többek között gyalogos- és kerékpáros-felismerő rendszer, adaptív tempomat, éberségfigyelő, valamint sávtartó rendszer is segíti az utazást. A kétféle hibrid változat 2019 júliusától válik elérhetővé a vásárlók számára, míg a tisztán elektromos verzióra szeptemberig kell várni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!