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 Ma reggel 8-kor megkezdődött a Hungaroringen az ecoGO, amely egy villanyautós hatótávolsági verseny. A rendezvény egyben villanyautós családi nap és találkozó is, amelyre a belépés ingyenes, a szervezők várnak mindenkit. Az esemény meghirdetésekor azt az információt kaptuk, hogy villanyautóval be lehet parkolni a boxokhoz, ez egyelőre nem megy teljesen gördülékenyen, az első csapatot már beengedték a kaputól, egy Model S biztonsági autó felvezetésével, mások inkább a külső parkolóban hagyták az autójukat. Gyülekeznek a boxok mögött az első villanyautók a családi napra a Hungaroringen (Fotó: Tóth Ervin) A versenyen 14 csapat indult, és mindegyikük más-más taktikát választott. Voltak, akik komoly tempót diktálva a kanyarokat látványos tempóban megközelítve autóznak, ők már túl is vannak az első töltéseken, de már az óvatosabb csapatok is sorra jönnek ki tölteni és sofőrt váltani. Aki siet, hamar kiáll tölteni (Fotó: Tóth Ervin) A Villanyautósok közösség csapata (Thuma Gábor, Dósa István, Szita Bálint) egy 41 kWh akkumulátorral szerelt Renault Zoéval indult, ők óvatosabb taktikát választottak, amikor a mezőnyből a másik Zoe már kiállt tölteni, nekik még 57 % volt az akkumulátoruk töltöttsége. A csapat és a versenyző szinte folyamatos kapcsolatban van egymással, folyamatosan számítógépen követik és elemzik az adatokat, eredményeket. a A villanyautósok csapatának köridői 3:40 körül alakulnak, persze van aki ennél sokkal gyorsabban halad, de olyan is, aki még inkább óvatos, ezért a Villanyautósok csapat Zoéja minden 3. körben utoléri és megelőzi. A villanyautosok.hu csapatának Renault Zoéja (Fotó: Tóth Ervin) A boxban egyelőre nyugalom van (Fotó: Tóth Ervin) Célegyenesben a Zoe (Fotó: Tóth Ervin) Az adatok elemzése rendkívül fontos a taktika megválasztásához (Fotó: Tóth Ervin) A szervezők gondoltak a nézőkre, gyerekekre is, a hatótáv versenyen kívül elektromos autók, motorok kiállítása tekinthető meg, Formula Individual versenyautó, és a Pannon Solar napelemes kisautóját, és még robotot is láthatunk. Az érdeklődőkre is gondoltak a szervezők(Fotó: Tóth Ervin) Rengeteg a látnivaló (Fotó: Tóth Ervin) Egyedi és széria járművek (Fotó: Tóth Ervin) (Fotó: Tóth Ervin) (Fotó: Tóth Ervin) (Fotó: Tóth Ervin) Aki volt már a Hungaroringen autó vagy motorversenyen, annak a leginkább meglepő a mai rendezvényen a csend lehet. Míg máskor folyamatos a zaj, hiszen ha épp nem húz el egyetlen autó vagy motor sem a célegyenesben, akkor valaki biztosan legalább motort melegít a boxutcában. Az elektromos autók viszont versenykörülmények között is csendesen suhannak, esetleg némi gumizaj hallható a kanyarokban. Tesla a boxban (Fotó: Tóth Ervin) Tesla a célegyenesben (Fotó: Tóth Ervin) A versenyre benevezett csapatok az ecoGP honlapja szerint az alábbi, a verseny pillanatnyi állását pedig ide kattintva nézhetitek meg. Rajtszám Csapat Ország Autó 1 MOL LIMO 1 Volkswagen e-UP 2 MOL LIMO 2 Volkswagen e-UP 3 TRON Renault Zoe 4 Villanyautósok Renault Zoe 5 Jiri Vlk Tesla Model S 85 6 Pappas – Goodyear Smart 7 Ølli Dornisch Tesla Model S 90D 8 Tesla Taxi Szeged Tesla Model S 85 9 Zambelly+Thirring Tesla Model S P85D 10 Piroska és a Farkas Tesla Model 3 11 Safe Driving School Nissan Leaf 12 Patricia Tesla Model S 14 Juchteracing Tesla Model S 25 e-Ringe Tesla Model S P85 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!