Ugyan a legelső kész darabok csak 2020-ban érkeznek meg a vásárlókhoz, a Volkswagen már most bejelentette, hogy megkezdődött az ID.3 legelső darabjainak termelése a zwickaui üzemben. Nem véletlen, hogy a németek ilyen korán beizzították a gyártósort az előszéria megépítéséhez: a tisztán elektromos ferdehátú a Volkswagen történetének egyik legfontosabb járműve, melynek tömeggyártására alaposan fel kell készülni a különböző telephelyeken készített alkatrészek beszállításának összehangolásával. Merthogy az ID.3-asok darabjainak gyártásából a Volkswagen Group Components részlegének számos létesítménye kiveszi a részét. A MEB padlólemezbe kerülő hajtáslánc vezető termelője a kasseli üzem lesz, ahol a munkások a Salzgitterből, Poznańból, és Hannoverből érkező hajtáslánc-alkatrészeket szerelik össze. Néhány más alkatrésszel egyetemben valamennyi MEB padlólemezt hordozó európai és észak-amerikai járműhöz ebben a közép-németországi városban készül el az autó mozgatásáért felelős technológia, évente mintegy 500 000 tervezett egységgel. A kasseli üzem szorosan együttműködik a tiencsini gyárral, ahol a kínai piacra szánt MEB-alapú villanyautók meghajtás-rendszere épül. A két létesítmény együttesen 1,4 millió hajtásláncot fog termelni minden évben 2023-tól. Salzgitterben a belsőégésű motorok mellett az elektromos meghajtás forgó- és állórészei kapják a főszerepet, melyek napi kétezres darabszámban várják, hogy otthonra leljenek az egyik ID. 3 gyomrában. Az Alsó-Szászországban található város emellett a Volkswagen elektromobilitási átalakulásának tudományos központja is lesz, ahol a szakértők az akkumulátorok termelési és újrahasznosítási lehetőségeit kutatják.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 Végül, de nem utolsósorban jó néhány futómű-alkatrész, és az akkumulátor-rendszer bölcsője Braunschweig városa lesz, ahol egy kilenc focipályányi területen, napi 2000 darabban készülnek majd az akkupakkok az új csarnok 2019 végi megnyitóját követően. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!