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
auto
2024. 04. 24. szerda

Ugyan a legelső kész darabok csak 2020-ban érkeznek meg a vásárlókhoz, a Volkswagen már most bejelentette, hogy megkezdődött az ID.3 legelső darabjainak termelése a zwickaui üzemben. Nem véletlen, hogy a németek ilyen korán beizzították a gyártósort az előszéria megépítéséhez: a tisztán elektromos ferdehátú a Volkswagen történetének egyik legfontosabb járműve, melynek tömeggyártására alaposan fel kell készülni a különböző telephelyeken készített alkatrészek beszállításának összehangolásával. Merthogy az ID.3-asok darabjainak gyártásából a Volkswagen Group Components részlegének számos létesítménye kiveszi a részét. A MEB padlólemezbe kerülő hajtáslánc vezető termelője a kasseli üzem lesz, ahol a munkások a Salzgitterből, Poznańból, és Hannoverből érkező hajtáslánc-alkatrészeket szerelik össze. Néhány más alkatrésszel egyetemben valamennyi MEB padlólemezt hordozó európai és észak-amerikai járműhöz ebben a közép-németországi városban készül el az autó mozgatásáért felelős technológia, évente mintegy 500 000 tervezett egységgel. A kasseli üzem szorosan együttműködik a tiencsini gyárral, ahol a kínai piacra szánt MEB-alapú villanyautók meghajtás-rendszere épül. A két létesítmény együttesen 1,4 millió hajtásláncot fog termelni minden évben 2023-tól.

Salzgitterben a belsőégésű motorok mellett az elektromos meghajtás forgó- és állórészei kapják a főszerepet, melyek napi kétezres darabszámban várják, hogy otthonra leljenek az egyik ID. 3 gyomrában. Az Alsó-Szászországban található város emellett a Volkswagen elektromobilitási átalakulásának tudományos központja is lesz, ahol a szakértők az akkumulátorok termelési és újrahasznosítási lehetőségeit kutatják.

Végül, de nem utolsósorban jó néhány futómű-alkatrész, és az akkumulátor-rendszer bölcsője Braunschweig városa lesz, ahol egy kilenc focipályányi területen, napi 2000 darabban készülnek majd az akkupakkok az új csarnok 2019 végi megnyitóját követően.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.