A sanghaji Tesla Gigafactory 3 építésének ütemterve talán még Elon Muskhoz képest is ambiciózusnak tűnt – szerintem nem sokan tettek volna fel 2 fillért sem arra, hogy tartani tudják a menetrendet. A gyárnak kijelölt területen tavaly novemberben még szántóföldek voltak és két hónapnyi földmunka után január elején tették le az alapkövet. A hatalmas csarnok, amely később az autóktól az akkumulátor cellákig mindent egy fedél alatt gyárt majd, 5 hónap alatt lett szerkezetkész és ekkor indultak a belső munkálatok. Ez valószínűleg valami rekord lesz a gyárépítések történetében. A Gigafactory 3 belülről 2019 június végén. Forrás: Twitter/vincent13031925 Azután nemrég a Tesla egyik belső leveléből Jerome Guillentől nyertek megerősítést azok a pletykák, miszerint már telepítik is az első gyártósorokat. Mint megtudtuk, már készül a prés és as festőüzem, a kaszni és a végszerelő sor és úgy néz ki a nevadai Gigafactory 1 régebbi aksigyártó robotsorát telepítik át Sanghajba, oda pedig megy az úgy nagy teljesítményű Tesla Grohmann gyártósor. Forrás: https://www.youtube.com/channel/UCxAmZPvFRAc7Bvqhig57mNQ/featured Nemrég megírtuk mit gondol a Morgan Stanley elemzője a kínai gyár készültségéről, de ezek a becslések még mindig elég konzervatívnak bizonyultak azokhoz az internetes forrásokhoz képest amiket követni szoktunk. Legutóbb a Teslarati számolt be róla, hogy a cég már több állásbörzét is tartott és sokan jelentkeztek a környező nagy autógyárak, többek között a Volvo és a General Motors alkalmazottai közül is.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 A Gigafactory 3 belülről 2019 június végén. Forrás: Twitter/vincent13031925 Most egy helyi lap írt arról, hogy, hogy júliusban már fel is vették az első alkalmazottakat és információik szerint már szeptemberben megindul a próbagyártás. Azaz az alapkőletétéltől a tesztüzemig 9 hónap telik el. A cikk szerint eddig 3 állásbörze volt, amiket nagyon kemény felvételi eljárás követett, aminek keretében napi 500 embert hallgattak meg. A jelentkezők általában tapasztaltabb autóipari munkások voltak, de kerestek logisztikai, minőség ellenőrzési és üzemeltetési területre is szakembereket. A kiválasztott jelentkezők közül többen már szóbeli megerősítést kaptak arról, hogy mikor fognak kezdeni. Most először egyébként beengedték a kínai sajtó képviselőiit is a területre, akik interjúkat készítettek a Tesla amerikai csapatával a munkaerő toborzás állapotáról. A tervek szerint év végére a heti 3000 autós gyártást szeretnék elérni, míg a 2 milliárd dolláros első fázis tervezett termelési rátája évi 150 ezer autó lesz. A projekt végére a végösszeg 5 milliárd dollárra is rúghat – a költségek jó részét a Tesla kínai bankoktól felvett kedvezményes hitelekből fedezi. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!