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
auto
2024. 04. 26. péntek

Így népszerűsíti az Audi az e-tront Németországban

elektromos autó

A reklámkampányok világában nem ritkák a különleges, kreatív megoldások, sőt elő-elő fordul a közvetlen versenytársak fricskázás is – bár a név szerinti említés inkább csak Amerikában divat az eltérő reklámszabályozások miatt. Nálunk általában marad a „hagyományos mosópor”, no meg az Aldi boltok elé kihelyezett Lidl emlékeztető tábla (és fordítva), hogy hány méter múlva található a konkurens cég üzlete.

Most az Audi kreatív elméi szabadultak el kicsit Németországban, ahol Tesla Superchargerknél helyeznek el molinókat illetve kivittek pár e-tront, és próbaútra invitálják a Teslásokat. Sőt akár 1000 kilométerre is el lehet vinni a német villany SUV-t.

Forrás: Twitter/Roger Rusch

Forrás: Twitter/Roger Rusch

Hogy mennyire szerencse a potenciálos vásárlókat az autójuk egyik gyenge pontjára, az EPA szabvány szerinti mindössze 325 km körüli hatótávjára emlékeztetni, miközben a versenytárs autója ennél a kiesebbik akkuval is 15-20%-kal többet tud, azt nem tudjuk, de úgy tűnik a német vállalat nagyon komolyan gondolja a kampányt, mivel a hírek szerint telefonos direkt-marketinggel is megcélozta a Teslásokat.

Hogy ez kreatív vagy inkább kínos, azt mindenki döntse el inkább maga, mi azért inkább szomorúnak tartjuk, hogy az erőfeszítések nem az évi majd 100 milliós belsőégésű motoros piac meghódítására irányulnak, hanem egymást froclizzák a villanyautó gyárak.

A Twitteren megjelent fotókon egyébként az is látszik hogy az e-tronnal elfoglaltak egy Supercharger töltőhelyet, de ezt mi inkább csak a sofőr figyelmetlenségének tudjuk be mint szándékos akciónak.

Az e-tron egyébként bámulatos töltési görbével és 150 kW-os töltési csúcsteljesítménnyel rendelkezik. A legutóbbi frissítés óta a 75 kWh-s akkumulátorral szerelt régebbi Model S-ek és X-ek 120 kW körül, a 100-as aksis Teslák 150 kW-nál érik el a maximumot, de már 50%-os töltöttség körül elkezdenek leszabályozni, míg az Audi 80%-ig tolja a csúcsteljesítménnyel. Ugyanakkor a legújabb Raven hajtásláncú S és X, valamint a Model 3 már 200 kW-is tud tölteni, sőt, utóbbi a Superchargerek 3. generációján 250 kW-ot is elvisz.

Tovább árnyalja a képet, hogy a valós életben ezek a specifikációk legfeljebb a marketing anyagokat színesítik, hiszen az autóst sokkal inkább az érdekli, hány kilométerenként és mennyi időre kell megállnia tölteni, márpedig erre már a fogyasztásnak is van hatása. Mivel az Audi SUV-ja ebben nem jeleskedik egyes tesztek szerint autópálya tempónál akár 23%-kal is többet fogyaszt mint a Model X, így azon az 1000 kilométeres teszten, nem biztos, hogy a Teslásoknak nagyon megjön majd a kedvük a váltáshoz.

Fogyasztás 120-as átlagsebességnél. Forrás: Nextmove

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.