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
auto

Villámtölthető plug-in hibridek érkeznek a Mercedestől

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A Daimler sajtóközleményben erősítette meg, hogy küszöbön a Mercedes A- és B-osztályos konnektoros hibrid modellek érkezése. A tölthető hibridek sokak számára a villanyautózás előszobáját jelentik, mert városban tiszta üzemben közlekednek, de a hosszabb utakon sincsenek nyilvános töltőkre utalva.

A Mercedes-Benz elsőként az A 250 e, A 250 e Saloon és a B 250 e modellekbe építi be az EQ Power megnevezéssel fejlesztett harmadik generációs tölthető hibrid hajtásrendszereit. Az autók benzinfogyasztása 1,4–1,6 l/100 km, a kombinált széndioxid kibocsátása 32–34 g/km, a villanymotor fogyasztása 14,7-15,4 kWh/100 km tartományba esik.

Az A 250 e és A 250 e Saloon modell már megrendelhető 36 943 és 37 300 Eurós induló áron, a B 250 e értékesítése néhány héttel később kezdődik, de mindhárom modell piaci bevezetése még idén megtörténik. A gyártó célja, hogy 2020-ig több mint 20 modellvariációval bővítse (részben) elektromos kínálatát.

Az EQ Power modellek lényegesebb műszaki adatai:

  • Elektromos hatótáv: 70-75 km (NEDC)
  • Villanymotor teljesítménye: 75 kW
  • Teljes rendszerteljesítmény: 160 kW
  • Teljes rendszer nyomaték: 450 Nm
  • Legnagyobb sebesség: 140 km/h (elektromos),  235 km/h (hibrid módban, A-osztály Saloon modell)
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6 másodperc (A-osztály Saloon modell esetén)

A beépített akkumulátor csak minimálisan korlátozza a csomagtér méretét. A 75 kW teljesítményű villanymotor és az 1,33 literes hagyományos erőforrás egy 8F-DCT kóddal jelölt tengelykapcsoló-sebességváltó-hajtómű egységhez csatlakozik. A rendszer teljesítménye 160 kW (218 LE), a forgatónyomaték 450 Nm. A villanymotor állandó gerjesztésű szinkron motor. Az állórész a hajtómű házba van beépítve, a tengelykapcsoló pedig a villanymotor forgórészével alkot egy egységet.

A Mercedes-Benz hibrid járművei esetén újdonság, hogy a belső égésű motort a villanymotor indítja be, így nincs szükség hagyományos 12 voltos indítómotorra. Szintén újdonság, hogy az autó egyenáramú töltési lehetőséget is kap. Az akkumulátor teljes kapacitása 15,6 kWh, amely 10%-ról 80%-ra kb. 25 perc alatt feltölthető DC villámtöltőn, ami kb. 25 kW átlagos töltési teljesítményt jelent. A folyadékhűtéses akkumulátorokat a Daimler 100%-os tulajdonú leányvállalata, a Deutsche ACCUMOTIVE szállítja. A nagyfeszültségű akkumulátor tömege 150 kg.

Érdekes megoldás, hogy a jármű kipufogórendszere nem ér el az autó hátuljáig, hanem a jármű padlója alatt végződik. Az üzemanyag tartály áthelyezésével az akkumulátor a hátsó ülések alatt kapott helyet, így a csomagtér alig kisebb, mint a hagyományos motorral rendelkező modellek esetén. Az autó vezérlése figyelembe veszi navigációs rendszer adatait, így arra az útszakaszra tartalékolja az elektromos hatótávot, ahol a legfontosabb annak alkalmazása.

Az MBUX (Mercedes-Benz felhasználói élmény) alkalmazásának köszönhetően a Mercedes-Benz plug-in hibridekben elérhető elektromos és az akkuval takarékoskodó vezetési mód is. Az elektromos üzemmódot választva az autó maximálisan törekszik a villanymotor használatára, a belső égésű motor kizárólag akkor kapcsol be, ha a vezető padlóig nyomja a gázpedált. Elektromos módban az energiavisszanyerő fékezés erőssége a kormánykeréken lévő fülekkel öt fokozatban választható. A fentieken kívül komfort, ECO és sport módok is rendelkezésre állnak.

Az autó legfontosabb kényelmi szolgáltatása a klímaberendezés bekapcsolása a jármű beindítása előtt, amit az elektromos klímakompresszor alkalmazása tett lehetővé, így okostelefonos alkalmazással előhűthetjük az autót. Mivel a legtöbb elektromos és hibrid autóra nem szerelhető vonóhorog, a Mercedes modellek esetében sokak számára vonzó lehet a magas, 1600 kg-os (fékezett) vontatási kapacitás.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.