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 A tágas elektromos autók versenyére még várnunk kell, de a kisautók piacán már meg kell küzdeniük a gyártóknak a vásárlókért. Az Insideevs.com összehasonlította a hamarosan érkező Opel Corsa-e, Peugeot e-208 és Renault Zoe fontosabb paramétereit. A magyar árak még nem minden típusnál ismertek, ezért a német listaárak alapján összevethető új villanyautók kerültek be a háromfős mezőnybe. Peugeot e-208 A Zoe az egyik legrégebbi versenyző a piacon, azonban idén megújul. A legfontosabb változás, hogy a 22 kW AC töltés mellé 50 kW DC töltési lehetőséget kap CCS Combo csatlakozóaljzattal. Az autóba erősebb motor is került, de a bevált külső nem változik jelentős mértékben. A 208 és a Corsa új belépők a villanyautók piacán. Mivel közös alapra épültek, természetesen a műszaki paraméterek is hasonlók, de a Corsát valamivel olcsóbban megvásárolhatjuk. A Corsa és a 208 maximum 11 kW AC töltőt kap, ami opcionálisan elérhető, DC villámtöltésben azonban gyorsabbak, hiszen a gyártó maximum 100 kW teljesítményt ígér. A maximális töltési teljesítmény gyártó által megadott adatainál fontosabb lenne a teljes töltési görbe, ezt azonban még egyik típus esetében sem ismerjük. Renault Zoe 2019 Akkumulátor méret tekintetében nincs komoly eltérés az autók között (Renault Zoe 52 kWh, Opel Corsa-e és Peugeot e-208 50 kWh), WLTP mérési ciklus szerinti hatótávban mégis szignifikáns az eltérés. A Renault kis villamosának hatótávja 390 km, a Peugeot csak 340, az Opel pedig csak 330 kilométert ígér. Cserében a PSA modelljei dinamikusabbak és nagyobb végsebességgel rendelkeznek mint a Zoe. Opel Corsa-e A csomagtér méretében egyértelmű a Zoe fölénye, hiszen 338 liternyi helyet kínál szemben a két versenytárs 265 literével. A vásárlóknak mindenképp hatalmas előny a kínálat színesedése, akinek a gyakori útvonalain a gyors AC töltés létfontosságú, a Zoe megéri a felárát, akik a gyorsulást, dinamikát részesítik előnyben, vagy kevesebb pénzt szánnak a vásárlásra, a PSA modellekkel járnak jobban. Zoe R110 Zoe R135 e-208 Corsa-e Akku kapacitás 52 kWh 52 kWh 50 kWh 50 kWh Hatótáv (WLTP) 390 km 390 km 340 km 330 km 0-50 km/h 3,9 mp 3,6 mp 2,8 mp 2,8 mp 0-100 km/h 11,4 mp 9,5 mp 8,1 mp 8,1 mp Villanymotor teljesítménye 80 kW 100 kW 100 kW 100 kW Villanymotor nyomatéka 225 Nm 245 Nm 260 Nm 260 Nm Végsebesség 135 km/h 140 km/h 150 km/h 150 km/h Fedélzeti töltő teljesítménye (AC) 22 kW 22 kW 7 vagy 11 kW 7 vagy 11 kW DC (CCS Combo 2) töltés max. 50 kW max. 50 kW max. 100 kW max. 100 kW Csomagtér 338 l 338 l 265 l 265 l Németországi ár 31 990 euró 33 900 euró 30 450 euró 29 900 euró Magyarországi ár ? ? ? 11 200 000 Ft 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!