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 Elon Musk Kínában tett látogatása nem volt eredménytelen. Bizonyára számos tárgyaláson vett részt, melynek egyik eredménye, hogy a kínai kormány felvette a Tesla elektromos autóit a forgalmi adó alól mentes járművek listájára. Kínában a helyben gyártott autók mentesek a 10% forgalmi adó alól. Természetesen a sanghaji üzem felépítésével a Tesla is megkapja ezt a kiváltságot, az Egyesült Államok és Kína között folyamatban lévő kereskedelmi viták ellenére. A Tesla a tervek szerint egyelőre csak a Model 3 típus gyártását tervezi a kínai Gigafactory 3 üzemben, azonban a kínai Ipari és Informatikai Minisztérium nyilatkozata szerint az adómentesség minden a Tesla által Kínában értékesített elektromos autóra vonatkozik, beleértve az Amerikából importált Model S és Model X típusokat is. A meglepő döntés okait a közlemény nem ismertette, persze a sanghaji üzem felépítése és a hozzá kapcsolódó beruházások bizonyára nyomós érv volt a tárgyalások során. Kína a világ legnagyobb elektromos autó piaca, így az adómentesség komoly extra bevételeket jelenthet a Tesla számára. Az adómentességnek köszönhetően a Tesla Model 3 kínai ára akár 12 654 euróval csökkenhet, ami több, mint 4 millió forint. Korábban a Tesla az árfolyam ingadozásokra reagálva áremelést tervezett Kínában, amit egyelőre még nem hajtottak végre. A Bloomberg véleménye szerint körülbelül 2%-kal emelkedhetnek a Tesla árak a közeljövőben. Decemberben egy újabb áremelkedés várható, ugyanis Kína az importált járművekre vonatkozó vámokat ismét 25%-ra, az autóalkatrészekre érvényes vámot pedig 5%-ra emeli. A Tesla esetében ez a helyben gyártott Model 3-ra nem, azonban az importált Model S és Model X típusra vonatkozni fog. A várható áremelés jelentősen felpörgetheti a következő néhány hónapban a kínai Tesla eladásokat. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!