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 A Volkswagen sajtóközleményben erősítette meg, hogy idén novemberben megkezdődik az ID.3 gyártása a zwickau-i gyárban, ahol az autó 400 darab előszériás modellje már elkészült. A gyárban jelenleg az utolsó robotok telepítése és az összeszerelő sor üzembe helyezése folyik. Az ID.3 az első modell, amely a Volkswagen moduláris elektromos platformjára (MEB) épül. A Volkswagen első, az alapoktól elektromos autónak tervezett autóját eddig csak álcázva láthatta a világ, de már nem kell sokat várni a megjelenésre: szeptember 9-én este a frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) bemutatják az autót. Az első járműveket 2020 nyarán vehetik át azok a szerencsés megrendelők, akik a 30 000 előzetes megrendelő között vannak. A Volkswagen ambiciózus elektromobilitási tervekkel készül a jövőre: a következő három évben összesen 33, az MEB platformon alapuló modell gyártását tervezik. „Az ID.3 novemberi gyártásának megkezdése egy teljesen új korszakot jelent a Volkswagen számára, amely az első bogárral vagy az első Golffal összemérhető. A gyárban az átalakítási munkálatok a tervezett ütemezés szerint zajlanak. Az első 400 előszériás ID.3 már tesztkilométereit futja Európa útjain. Az ID.3-mal a Zwickau az e-mobilitás valódi úttörőjévé válik.” – mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen E-mobilitásért felelős igazgatója. ID3 bemutató gyártócella újságírók számára a Volkswagen zwickaui üzemében. (Fotó: Oliver Killig Forrás: Volkswagen) Zwickau csak az első üzem, amit a Volkswagen teljesen elektromos autók gyártására alakít át (a következő az Emden-i üzem lesz). Zwickauban az átállás már 2018 elején kezdődött, és 2020 végére befejeződik. A karosszéria gyáregység és a festőüzem már teljesen felkészült az ID.3 gyártásra. A két összeszerelő sor közül az elsőt már felépítették. Itt kezdődik meg az ID.3 gyártása novemberben. A gyár területén 12 teljesen új épület vagy épületrész van építés alatt. A présüzemet kibővítették és felkészítették az új korszakra. A zwickaui Volkswagen gyárban 2021-től helyben készülnek majd a MEB platformra épülő elektromos járművek fontosabb karosszériaelemei is. Volkswagen ID.3 A második összeszerelő sor 2020 nyarán épül meg és az év végére termelésbe is áll. A fejlesztés végére hat MEB platformon alapuló modellt gyártanak majd Zwickau-ban. A termelési kapacitást éves 300 000–330 000 járműre növelik 2021-re, ezzel Zwickau Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműveket gyártó üzeme lesz. A Volkswagen összesen 1,2 milliárd eurót fektet be a telephely átalakításába, amelyből a befejezett beruházások mintegy 800 millió eurót tettek ki. Az új gyár csúcstechnológiáját jól példázza, hogy az elmúlt hónapokban több mint 1600 gyártó robotot telepítettek. Elsősorban a végső összeszerelés munkafázisai során alkalmazzák a teljesen új technológiákat. A fejlesztésnek köszönhetően Zwickau naponta 150 autóval többet lesz képes gyártani, mint az átalakulás előtt, amely a nagyobb mértékű automatizálásnak köszönhető. A gyárban alkalmazott munkaerő létszáma változatlan marad. Az e-mobilitásra átállás természetesen a szakemberek képzését is magában foglalja. A gyár 8000 alkalmazottja közül 2500 személy képzése már befejeződött. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!