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
auto

Novemberben kezdődik az ID.3 gyártása Zwickauban

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A Volkswagen sajtóközleményben erősítette meg, hogy idén novemberben megkezdődik az ID.3 gyártása a zwickau-i gyárban, ahol az autó 400 darab előszériás modellje már elkészült. A gyárban jelenleg az utolsó robotok telepítése és az összeszerelő sor üzembe helyezése folyik. Az ID.3 az első modell, amely a Volkswagen moduláris elektromos platformjára (MEB) épül. A Volkswagen első, az alapoktól elektromos autónak tervezett autóját eddig csak álcázva láthatta a világ, de már nem kell sokat várni a megjelenésre: szeptember 9-én este a frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) bemutatják az autót. Az első járműveket 2020 nyarán vehetik át azok a szerencsés megrendelők, akik a 30 000 előzetes megrendelő között vannak. A Volkswagen ambiciózus elektromobilitási tervekkel készül a jövőre: a következő három évben összesen 33, az MEB platformon alapuló modell gyártását tervezik.

„Az ID.3 novemberi gyártásának megkezdése egy teljesen új korszakot jelent a Volkswagen számára, amely az első bogárral vagy az első Golffal összemérhető. A gyárban az átalakítási munkálatok a tervezett ütemezés szerint zajlanak. Az első 400 előszériás ID.3 már tesztkilométereit futja Európa útjain. Az ID.3-mal a Zwickau az e-mobilitás valódi úttörőjévé válik.” – mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen E-mobilitásért felelős igazgatója.

ID3 bemutató gyártócella újságírók számára a Volkswagen zwickaui üzemében. (Fotó: Oliver Killig Forrás: Volkswagen)

Zwickau csak az első üzem, amit a Volkswagen teljesen elektromos autók gyártására alakít át (a következő az Emden-i üzem lesz). Zwickauban az átállás már 2018 elején kezdődött, és 2020 végére befejeződik. A karosszéria gyáregység és a festőüzem már teljesen felkészült az ID.3 gyártásra. A két összeszerelő sor közül az elsőt már felépítették. Itt kezdődik meg az ID.3 gyártása novemberben. A gyár területén 12 teljesen új épület vagy épületrész van építés alatt. A présüzemet kibővítették és felkészítették az új korszakra. A zwickaui Volkswagen gyárban 2021-től helyben készülnek majd a MEB platformra épülő elektromos járművek fontosabb karosszériaelemei is.

Volkswagen ID.3

A második összeszerelő sor 2020 nyarán épül meg és az év végére termelésbe is áll. A fejlesztés végére hat MEB platformon alapuló modellt gyártanak majd Zwickau-ban. A termelési kapacitást éves 300 000–330 000 járműre növelik 2021-re, ezzel Zwickau Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműveket gyártó üzeme lesz. A Volkswagen összesen 1,2 milliárd eurót fektet be a telephely átalakításába, amelyből a befejezett beruházások mintegy 800 millió eurót tettek ki.

Az új gyár csúcstechnológiáját jól példázza, hogy az elmúlt hónapokban több mint 1600 gyártó robotot telepítettek. Elsősorban a végső összeszerelés munkafázisai során alkalmazzák a teljesen új technológiákat. A fejlesztésnek köszönhetően Zwickau naponta 150 autóval többet lesz képes gyártani, mint az átalakulás előtt, amely a nagyobb mértékű automatizálásnak köszönhető. A gyárban alkalmazott munkaerő létszáma változatlan marad. Az e-mobilitásra átállás természetesen a szakemberek képzését is magában foglalja. A gyár 8000 alkalmazottja közül 2500 személy képzése már befejeződött.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.