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 A ma már kínai kézben lévő legendás angol gyártó, az MG is megjelent a közelmúltban az európai piacon (legalábbis az Egyesült Királyságban és Hollandiában) az első teljesen elektromos autójával, amely az MG ZS EV. Bjørn Nyland a tőle megszokott részletességű videót készített az autóról, amelyben megemlít és megmutat olyan fontos részleteket, amelyek egy fényképről nem derülnek ki. Ilyen például a méret és a térérzet. Nyland szerint az autó a Hyundai Kona és a Kia Niro között helyezkedik el nagyjából félúton. Az autó legfontosabb jellemzője azonban a kedvező ár: Nagy-Britanniában az autó ára 21 450 font (8 000 000 Ft), Hollandiában 32 500 euró (10 800 000 Ft). MG ZS EV (forrás: MG) Az autóban természetesen előfordulnak olcsó és nem tökéletes megoldások, például nincs lámpa a napellenző felett, kézzel állítható a fényszóró magassága, és meglepő például, hogy az infotainment rendszeren a navigációs képernyő bezárásakor néhány másodperces várakozás történik kilépés a navigációból üzenettel, majd ha visszakapcsoljuk ugyanez a helyzet, a navigáció betöltése üzenettel. A felhasznált műanyagok kemények, olcsó hatást keltenek, az ülések azonban bőr bevonatot kaptak. A középkonzol a Hyndai Kona hídjához hasonló. A hátsó utasok nem kaptak saját levegő beömlő nyílást, egy USB csatlakozó viszont nekik is jutott. A padló középen teljesen sík, nincs „kardánalagút”. A hátsó lábtér tágas, a fejtér magasabb utasoknak azért szűk lehet, a térérzetnek viszont határozottan jót tesz a nagy méretű tetőablak. Az autó motortere hasonlóan az eredetileg hagyományos meghajtáshoz tervezett autókhoz pazarló, elférne egy kisebb első csomagtartó rekesz benne. A csomagtér tágas és mai szokás szerint dupla fenekű. A padlót felemelve meglepetésként egy tartalék 12 Voltos akkumulátort láthatunk a kötelező tartozékok mellett a pótkerék helyén. Az autó 100%-ra töltött akkumulátorral 257 km hatótávot ír ki a nettó 40 kWh kapacitású akkumulátorral. Az energiavisszanyerés mértéke 3 fokozatban állítható a középkonzolon lévő KERS feliratú kapcsolóval. A mellette lévő BATTERY kapcsolóval a műszerfalon az akkumulátorral és hatótávval kapcsolatos információk közül választhatunk. Az autó műszerfalán kerek, mutatós műszereket találunk. A sebességmérő órában örökölte a 12V akkumulátor feszültség kijelző skáláját is. A fordulatszámmérő helyén egy az energiahatékonyságot visszajelző műszer kapott helyet. A két kerek műszer között található egy ma átlagos méretűnek mondható digitális kijelző. MG ZS EV műszerfal (forrás: Björn Nyland) Vezetéstámogató rendszerek tekintetében az autó távolságtartó tempomattal rendelkezik. A motor teljesítménye 141 Le és 353 Nm. Az autó átlagfogyasztása 100 km/h feletti átlagsebességű autópályázás után 23 kWh körül alakult a próbaút során, ami kicsivel magasabb, mint a Kia e-Niro vagy Hyundai Kona electric fogyasztása. Az autó 25% töltöttséggel egy Ionity töltőn 58 kW teljesítménnyel kezdett tölteni, de 60% akku szintnél már 40 kW körülire csökkent a töltési teljesítmény, de még 80% mellett is 30 kW felett tölt, 80% felett viszont meredeken csökkenni kezd a töltőáram. Mindenesetre egy 20-80% töltéshez körülbelül fél órára van szükség. A gyors töltés a meglepően magas, üres akkuval is 400 V körüli akkumulátor feszültségnek is köszönhető, így vélhetően a sokkal gyakoribb 50 kW DC villámtöltőn is gyors töltési teljesítményre számíthatunk. Összességében az autó számos részletén érezhető az olcsóság, de figyelembe véve, hogy az autó valóban olcsó, ezzel a vásárlóknak vélhetően nem lesz problémája. Aki további részletekre is kíváncsi mindenképp nézze meg a videót. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!