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 Bemutatta X3 xDrive30e modelljét a BMW, mely a népszerű X3-as divatterepjáró legelső lépése a teljes elektromosítás felé: először még csak plug-in hibridként jelenik meg az autó, de jövőre már teljesen megszabadul a belsőégésű motortól és tisztán elektromos meghajtásra vált, ezzel pedig az X3 lesz a legelső BMW, melynél a hagyományos hajtás mellett elérhető lesz PHEV és BEV változat is. A müncheni prémium gyártó látványosan elkötelezte magát modellkínálatának elektromosítása mellett, ami egyelőre a konnektoros hibrid változatok áradatát jelenti – az X3 már a harmadik SAV az X5 és X1 után, melyet kibocsátásmentes üzemmódban is vezethetnek a vásárlók. BMW X1 xDrive25e, BMW X3 xDrive30e, és a BMW X5 xDrive45e Az X3 xDrive30e motorháztetője alatt egy 2.0 literes, 4 hengeres, TwinPower Turbo technológiás benzinmotor dolgozik 184 lóerős (135 kW) teljesítménnyel, amit egy 80 kW-os (109 lóerős) villanymotor egészít ki. Az így kapott 215 kW-os rendszerrel a jármű 420 Nm-rel kapaszkodik az aszfaltba, ami hibrid módban egy 6,1 másodperces százas sprintre és 210 km/h-s végsebességre elegendő. A bruttó 12 kWh (nettó 10,8 kWh) kapacitású lítium-ion akkupakk a hátsó ülések alá került, míg az üzemanyagtank a hátsó tengely fölött helyezkedik el – ily módon tudta a legtöbb helyet megtakarítani a BMW, ám az X3 még így is 100 litert veszített a csomagteréből a korábbi 550 literhez képest. A hatótáv nem kiemelkedő, 41-46 kilométer a WLTP szerint, de a városlakók egészsége szempontjából már az is sokat számíthat, ha legalább a lakott területen tisztán villanyos üzemmódban működik az autó. A gyártás 2019 decemberében kezdődik a spartanburgi létesítményben az Egyesült Államokban a hagyományos hajtáslánccal szerelt változatok mellet, az európai piacokon pedig jövő ősszel érkezik a kereskedésekbe az X3 xDrive30e, nem sokkal az iX3 előtt. Az autó németországi indulóára 56 900 euró, átszámítva 18,7 millió forint. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!