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
auto

A Volkswagen elektromos crossovere, az ID.Crozz komoly versenytársak közé érkezik a piacra, hiszen hamarosan megjelenik a Tesla Model Y és a Ford Mustang Mach-e ebben a kategóriában, ezért a minőség és az autó által nyújtott szolgáltatások mellett a versenyképes árnak is nagyon komoly jelentősége lesz.

Volkswagen ID.Crozz koncepció

Scott Keogh, a Volkswagen amerikai vezérigazgatója az Automotive News beszámolója szerint a Los Angeles-i autószalonon elmondta, hogy a MEB platformra épülő ID.Crozz és ID4 néven egyaránt emlegetett tisztán elektromos Crossover ára az Egyesült Államokban az adójóváírások levonása után 30 000 dollár alatt lehet. A Teslával szemben komoly előnyt jelent a Ford és a Volkswagen számára, hogy ők még jogosultak az első 200 000 elektromos autó eladásáig elérhető állami támogatásra.

Keogh becslése szerint a Volkswagen márkakereskedői „körülbelül két évig” élvezhetik a 7500 dolláros adójóváírást, mielőtt a Volkswagen Csoport – beleértve az Audi és a Porsche eladásokat is – kimerítené a 200 000 eladott autóig rendelkezésre álló szövetségi kedvezményt. Az adójóváírás Keogh szerint levegőhöz juttatja az autógyárakat az új ID család életciklusának korai szakaszában az árképzés tekintetében is. A Volkswagen azzal tervez, hogy mire az adókedvemény megszűnik, már azok nélkül is versenyképes áron tudnak majd megjelenni a piacon.

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

Ford Mustang Mach-E, az ID.Crozz egyik komoly versenytársa

„20 millió autót fogunk gyártani erre a platformra, és azt hiszem, hogy ez lesz a Szent Grál a csoport számára, mivel egy ekkora gyártási volumen a beszállítókkal is komoly alkupozíciót jelent.” – mondta Keogh. Egyértelmű tehát, hogy a Volkswagen a méretgazdaságosságot kihasználva szeretne igazán versenyképes áron, mégis haszonnal értékesíteni elektromos autókat.

„Nem szeretnénk, hogy [az adókedvezmények megszűnésekor] hirtelen 10 000 dollárral emelnünk kelljen az árakat.” – magyarázta Keogh, amelyet a cellák és akkumulátorok árcsökkenésével, valamint a MEB platformstratégiának köszönhető költségcsökkentéssel kívánunk elérni.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.