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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Volkswagen elektromos crossovere, az ID.Crozz komoly versenytársak közé érkezik a piacra, hiszen hamarosan megjelenik a Tesla Model Y és a Ford Mustang Mach-e ebben a kategóriában, ezért a minőség és az autó által nyújtott szolgáltatások mellett a versenyképes árnak is nagyon komoly jelentősége lesz.

Volkswagen ID.Crozz koncepció

Scott Keogh, a Volkswagen amerikai vezérigazgatója az Automotive News beszámolója szerint a Los Angeles-i autószalonon elmondta, hogy a MEB platformra épülő ID.Crozz és ID4 néven egyaránt emlegetett tisztán elektromos Crossover ára az Egyesült Államokban az adójóváírások levonása után 30 000 dollár alatt lehet. A Teslával szemben komoly előnyt jelent a Ford és a Volkswagen számára, hogy ők még jogosultak az első 200 000 elektromos autó eladásáig elérhető állami támogatásra.

Keogh becslése szerint a Volkswagen márkakereskedői „körülbelül két évig” élvezhetik a 7500 dolláros adójóváírást, mielőtt a Volkswagen Csoport – beleértve az Audi és a Porsche eladásokat is – kimerítené a 200 000 eladott autóig rendelkezésre álló szövetségi kedvezményt. Az adójóváírás Keogh szerint levegőhöz juttatja az autógyárakat az új ID család életciklusának korai szakaszában az árképzés tekintetében is. A Volkswagen azzal tervez, hogy mire az adókedvemény megszűnik, már azok nélkül is versenyképes áron tudnak majd megjelenni a piacon.

Ford Mustang Mach-E, az ID.Crozz egyik komoly versenytársa

„20 millió autót fogunk gyártani erre a platformra, és azt hiszem, hogy ez lesz a Szent Grál a csoport számára, mivel egy ekkora gyártási volumen a beszállítókkal is komoly alkupozíciót jelent.” – mondta Keogh. Egyértelmű tehát, hogy a Volkswagen a méretgazdaságosságot kihasználva szeretne igazán versenyképes áron, mégis haszonnal értékesíteni elektromos autókat.

„Nem szeretnénk, hogy [az adókedvezmények megszűnésekor] hirtelen 10 000 dollárral emelnünk kelljen az árakat.” – magyarázta Keogh, amelyet a cellák és akkumulátorok árcsökkenésével, valamint a MEB platformstratégiának köszönhető költségcsökkentéssel kívánunk elérni.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.