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 A Škoda CITIGOe iV és a Volkswagen e-UP a legolcsóbb újként megvásárolható elektromos autó, a gyakorlatban azonban ezt a címet mindössze néhány hétig birtokolta 2019 végén, amíg a vevők elkapkodták a teljes 2020-as Magyarországra szánt készletet. Az autók ára a kereskedésekben a listaárból adott kedvezményekkel és a (jelenleg átdolgozás alatt álló, ezért szünetelő) állami támogatás igénybevételével 5 millió forint közelébe csökkent. A szállításokat 2020 elején már meg is kezdték, néhány példány már a magyar utakon is fut (legalábbis a Škoda változatból biztosan), azonban a teljes 2020-as mennyiséget eladták, így sokan csak hosszabb várakozás után kaphatják meg az autójukat. A Volkswagen pozsonyi gyáregysége (fotó: Volkswagen) Számukra különösen rossz hír, hogy visszavonásig leállt autók gyártása. Mindkét autót, valamint a nálunk nem forgalmazott SEAT Mii testvérmodellt egyaránt a Volkswagen pozsonyi üzemében gyártják. A Reuters beszámolója szerint Peter Pellegrinim szlovák miniszterelnök vasárnap arról beszélt, hogy előfordult egy esetlegesen koronavírusos eset egy olyan üzemben, amely a megye legnagyobb magánszektorbeli munkaadója. A Volkswagen nem erősítette meg, hogy valóban a pozsonyi Volkswagen gyárról van szó, azt azonban bejelentették vasárnap, hogy hétfőn megkezdik a gyár leállítási folyamatát. A leállás azóta meg is történt, a pozsonyi mellett a Martin és Stupava üzemeket is leállították hétfőn, „további értesítésig”, azaz határozatlan időre. „Reméltük, hogy a koronavírus helyzet a hétvége során enyhül, azonban ez sajnos nem történt meg” – mondta Oliver Grunberg, a Volkswagen Szlovákia igazgatóságának elnöke a járvány általános elterjedését kommentáló nyilatkozatában. Szlovákia az első országok között volt Európában, ahol lezárták a határokat és jelenleg is csak szlovák állampolgárok léphetnek be az országba, de ők is két hetes karanténnal kénytelenek megkezdeni az otthon töltött időt, így például a gyár külföldről ingázó alkalmazottai számára is lehetetlenné válna a hazautazás, pontosabban azt követően újra munkába állni. Természetesen a gyártás néhány hetes leállása és az ezért esetlegesen elhúzódó kiszállítások problémája elenyésző, amennyiben ez az ára a vírus terjedése elleni hatékonyabb védekezésnek. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!