Plug-in hibrid kombiként is kapható az Audi A6
Újabb plug-in hibrid csatlakozott az Audi kínálatához, a szedán változat után a kombi kialakítású új generációs A6 is megjelent benzines-elektromos hajtásrendszerrel, jogosulttá válva ezzel a zöld rendszám előnyeire. A teljes nevén Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro nagy méretű kombi összkerék-meghajtásáért egy 185 kW-os 2.0 TSFI belsőégésű motor, valamint egy 105 kW csúcsteljesítményű villanymotor felelős. A rendszer összteljesítménye 270 kW, maximális nyomatéka pedig 500 Nm.
Álló helyzetből 100 km/h-ra 5,7 másodperc alatt gyorsul fel az autó, és hagyományos üzemmódban egészen 250 km/h-ig pörgethetjük a sebességmérőt. Károsanyag-kibocsátás nélkül be kell érnünk a 135 km/h-s száguldással, ám a plug-in hibridek rendeltetésének megfelelően a tisztán elektromos módot érdemes a városokra tartogatni, ahol maximálisan 51 kilométeres hatótávot érhetünk el az Audi által megadott WLTP-adatok szerint.
Az A6 Avant hibrid legnagyobb elérhető töltési teljesítménye 7,4 kW, amivel körülbelül két és fél óra szükséges a 14,1 kWh-s lítium-ion akkumulátor feltöltéséhez. Mint minden elektromos Audi modellnél, a töltés ez esetben is a myAudi applikáción keresztül vezérelhető, ahol a gyártó töltőhálózatának több mint 140 000 nyilvános helyszíne is megtekinthető, valamint a légkondi működése is szabályozható. Az autóban a fűtést hőszivattyú biztosítja, így az autó valószínűleg télen, fűtés mellett is képes lesz tisztán elektromos meghajtással mozogni.
Az Audi igyekezett mindent megtenni, hogy a 405 literes, de a hátsó üléssor lehajtásával 1535 literre növelhető csomagtér, és a kombikra jellemző nagy hátsó rész ne vegyen el semennyit a jármű vonzerejéből, ezért a családi autó szerepet néhány látványos dizájnelemmel és funkcióval kompenzálja. Alapfelszereltség például a sportfelfüggesztés, a 19 colos kerekek, Matrix LED-fényszórók, sportülések, valamint a piros féknyergek.
Az Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro indulóára 71 940 euró, átszámítva 25,5 millió forint.