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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Volkswagen megkezdte a tágas, hétüléses elektromos SUV előgyártását

elektromos autó

A Volkswagen célja az MEB-platform megtervezésekor egy teljes tisztán elektromos modellcsalád piacra dobása volt. Az ID.család első tagja, az ID.3 a tervek szerint idén nyáron kerül az első európai vásárlókhoz kerül, míg az amerikai piacon az ID.4 SUV lesz hamarosan a húzó modell. Természetesen a konszern egyéb márkanevei alatt is érkeznek MEB platformos villanyautók, mint például a SEAT el-Born és a Škoda ENYAQ.

Elektromos autók szempontjából azonban a legfontosabb jelenleg talán a Kína autópiaca. A kínai kormány már épp elkezdte az elektromos autók állami támogatásának kivezetését, ám a koronavírus miatt bekövetkező gazdasági visszaesés elleni intézkedésként mégis folytatódnak a támogatások. Ezért sem meglepő, hogy a Volkswagen is készül egy új modellel Kína számára. Az autó az ID.Roomzz koncepción alapül, és ID.6 jelöléssel kerülhet forgalomba.

Volkswagen ID.Roomzz tanulmány a 2019-es Bécsi Autószalonon (fotó: Galambos Tamás)

A koncepcióautót már 2019-ben bemutatták, a sorozatgyártású modell leleplezése 2021-re várható, Kínában pedig már ugyanabban az évben a piacra is dobhatják az autót. Európa és az Egyesült Államok esetén 2022-ben vásárolhatjuk meg a tágas családi elektromos autót.

A wheelsjoint.com információi szerint a Volkswagen bejelentette, hogy Kínában megkezdődött az újdonság előszériájának gyártása. Hivatalos neve még nincs az autónak, egyelőre „Lounge SUVe” néven emlegetik.

 

Az ID.6 fő vonzereje a tágas, hétszemélyes utastér lehet, amivel a Tesla Model X és Tesla Model Y vevőköréért indulhat a piacon. Méretei várhatóan a legnagyobb Teslához állnak majd közelebb, árát tekintve azonban a Model Y lehet a jobb kiinduló alap.  A Volkswagen jelenlegi, hagyományos motorral hajtott modelljei közül a Touareg áll legközelebb az ID.6 néven várható autóhoz.

A hatalmas SUV az ID család kétmotoros, 225 kW (300 Le) rendszerteljesítményű hajtásrendszerét kaphatja, két akkumulátor mérettel. A kisebb, 77 kWh csomaggal az autó hatótávja 450 km, a 111 kWh akkuval pedig 600 km körül alakulhat. A Volkswagen a Roomzz tanulmányautóval kapcsolatban 4. szintű önvezetésről beszélt, de arról nincs információ, hogy a sorozatgyártású modell is megkapja-e majd ezt az izgalmas funkciót.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.