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 A tegnapi nap az új elektromos autó állami támogatásról szólt. Ahogy arról beszámoltunk, a hatalmas érdeklődés még az ITM szakembereit is meglepte. Ma délben már fel is függesztették a pályázatok benyújtási lehetőségét, ugyanis kimerült a keret. Több mint 2000 elektromos járműre nyújtottak be pályázatot az érdeklődők. Bő egy nap alatt kimerült az 5 milliárdos keret Ez a cikk azonban egy másik kérdéssel, a támogatással vásárolt autó eladásával foglalkozik. Azt bizonyára mindenki tudja, hogy az állami támogatással megvásárolt autóra három évre bejegyzik a Magyar Állam elidegenítési tilalmát. Az új állami támogatás megjelenésekor a 30. Villanyóra Podcastban is beszélgettünk arról, hogy bár a többség új autó vásárláskor nem 1-2 évre tervez, mégis előállhat olyan élethelyzet, amikor mégiscsak meg kell válni a néhány éves autótól. Például a család bővülése miatt szűk lesz a korábban 5 évre tervezett autó, esetleg kap az ember egy visszautasíthatatlan külföldi munkalehetőséget, és bizonyára hosszan lehetne sorolni az ilyen nem túl gyakori, de nem is irreális szituációkat. A jó hír, hogy az autó a közvélekedéssel szemben egyáltalán nem eladhatatlan, sőt, még az állami támogatást sem feltétlenül kell (időarányosan sem) visszafizetni. A pályázati kiírás tartalmazza az erre vonatkozó feltételeket. A feltételek gyakorlatilag azonosak a korábbi, GZR-D-Ö-2018 pályázat hasonló pontjával, így ha valaki egy 3 évnél fiatalabb autót szeretne eladni, hogy élhessen az új támogatással, ő is komolyabb veszteség nélkül megteheti. Az elektromos autók állami támogatására (ZFR-D-Ö-2020) vonatkozó pályázati kiírás elidegenítési tilalommal foglalkozó bekezdése Az elvárás mindössze annyi, hogy az autó új tulajdonosa vállalja mindazokat a kötelezettségeket, amiket az eredeti pályázó a fenntartási időszakra vállalt, gyakorlatilag átvállalva ezzel az állami támogatásból hátra lévő éveket. Ezért az autó 3 éves koráig, az eladási tilalom törléséig nem adható el például külföldre, de a Támogató előzetes hozzájárulása esetén nincs akadálya az eladásnak, ha a vevő egy másik magyarországi tulajdonos lesz. A pályázati kiírás arra is lehetőséget biztosít, hogy amennyiben a vásárláshoz hitelt vagy lízinget vettek igénybe, ezt is átvállalja az új tulajdonos. Nagyon fontos, hogy az autó eladásáról előzetesen tájékoztatni kell a támogatót (IFKA). Az autó átírásához szükség van az IFKA által kiadott engedményező nyilatkozatra. A vevőnek a fenntartási időszak hátralévő részére ugyanazokat a kötelezettségeket kell vállalnia, mint amit az eredeti igénylő is vállalt, így cégek esetén a szükséges deminimis keret meglétét is vizsgálják. Magánszemélyek esetén megkötés, hogy aki ezzel a támogatási programmal már vásárolt autót, az újabb autót használtan sem vehet át mástól. A támogatás összegét, részösszegét, kamatait tehát nem kell visszafizetni eladás esetén, amennyiben az új tulajdonos vállalja a vonatkozó feltételeket. Előfordulhat persze, hogy ezt nem fogja „ingyen” vállalni. Ha a használt autó piacon kínálnak egy hasonló jellemzőkkel bíró támogatás nélkül vásárolt autót, akkor a támogatott autót valószínűleg kicsivel olcsóbban kell majd kínálni, hogy a vevők vállalják ezt a minimális megkötést. Az árengedmény valószínűleg jóval kisebb lehet, mintha vissza kellene fizetni a támogatás összegét. Az is emellett szól, hogy a használt piacon sok vevő előnyben részesíti az első magyar forgalomba helyezést. A Magyarországon újként forgalomba helyezett autók jelentős részét pedig állami támogatást igénybe véve vásárolták. A hasonló megkötés nélkül kínált használt autók jelentős része külföldről érkezett használtként az országba. Akinek már sikerült beadni a pályázatot, de még nem döntötte el, hogy melyik típus lenne számára a leginkább megfelelő, az olvassa el összehasonlításunkat arról a 11 autóról, amely jogosult a magasabb, 2,5 milliós állami támogatásra. 11 elektromos autó 11 millió alatt 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!