Jövőre már nem kell teherautó jogsi a Tesla Cybertruckra?
A Tesla Cybertruck méreteit látva sokan elkönyveltük, hogy ha azonos formában jut el Európába is az autó, akkor ehhez C kategóriás jogosítványt kell majd szerezni. Elképzelhető, hogy erre mégsem lesz erre szükség, ugyanis megemelkedik a B kategóriával vezethető járművek megengedett össztömege.
A Magyar Közlönyben 2020 június 11-én jelent meg, hogy két esetben kiterjesztik a B járműkategóriára érvényes vezetői engedéllyel vezethető járművek megengedett össztömegét a korábbi 3500 kg-ról 4250 kg-ra.
Az egyik engedmény a mentőautók vezetésére vonatkozik. Magyarországon egyelőre nem tudunk elektromos mentőautóról (japánban már ilyen is van!), így ez minket kevésbé érint. A mentőszolgálatnak persze bizonyára egyszerűbb lesz járművezetőket toborozni a változásnak köszönhetően.
A másik engedmény az alternatív hajtású járművekre vonatkozik. Amennyiben a 3500 és 4250 kg közötti részt az akkumulátor tömege teszi ki, akkor B kategóriával nehezebb villanyautók is vezethetők lesznek. A módosítás mentőautókra vonatkozó része tegnaptól, az elektromos autókra vonatkozó bekezdés csak 2021 május 23-tól lép hatályba.

Kétség nem fér hozzá, hogy a Tesla Cybertruck az utóbbi idők leginkább megosztó járműve. A bemutató alatt sokan azt várták, hogy ez csak vicc, ügyes médiahack, és majd előveszik a valóban sorozatgyártásra szánt autót. Amikor betört a golyóállónak mondott üveg, az is csak megerősítette ezt a várakozást. Azóta tudjuk, hogy Elon Musk komolyan gondolta a síkokkal és egyenesekkel határolt, 7 személy szállítására alkalmas, golyóálló üvegekkel ellátott platós kisteherautót. Az autó valódi munkagép lesz, 230 V konnektorral, pneumatikus csatlakozóval tervezik felszerelni.