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 A Seat tavaly ősszel bejelentette, hogy az autógyártás mellett a városokban egyre népszerűbb mikromobilitási eszközök piacán is megjelenik, és bemutatta a márka történetének legelső tisztán elektromos motorkerékpárját, valamint egy vadonatúj elektromos rollert is, melyek az új üzleti terület első termékei lesznek. A spanyolok azóta tovább pofozgatták mindkét kétkerekűt, koncepció formából sorozatgyártásra kész változattá alakítva őket. A dizájn módosítása leginkább a robogón látszik, ami magára kapott egy kerek fényszórót, és a korábbi cuki külsőt egy kissé szigorúbb megjelenés váltotta fel. Ez a cukiság itt a Seat villanyrobogója Az eScooter felvette az MÓ eScooter 125 nevet, melyben a szám arra utal, hogy az elektromos hajtáslánc teljesítménye szerint a jármű egy hagyományos meghajtású, 125 köbcentis robogónak felel meg. A koncepcióhoz képest kicsit változtak a specifikációk, a hátsó kerékbe integrált, 240 Nm nyomaték leadására képes elektromos motor csúcsteljesítményét ugyanis most 9 kW-ban határozza meg a Seat a korábbi 11 kW helyett, így a végsebesség is kicsit kevesebb, 95 km/h. A városi közlekedés során ennél bizonyára fontosabb adat a 0-ról 50 km/h-ra való gyorsulás, ami 3,9 másodperc alatt van meg a robogónak. A hatótáv nőtt az eddig emlegetetthez képest, az 5,6 kWh-s aksi 125 kilométeres utazásra elegendő újratöltés nélkül, amely egyébként történhet utcai töltőállomásokon, vagy az egyszerűség kedvéért az aksit ki is vehetjük, hazavihetjük, és otthon feltölthetjük a hálózatról. A kivehető akkumulátoros megoldást elsősorban a robogómegosztó szolgáltatása miatt választotta a Seat, hiszen más hasonló platformok tapasztalatai alátámasztják, hogy az akkucsere ebben a szegmensben kiválóan működik. A márka saját elektromos robogómegosztója júliusban indul Barcelonában. A közösségi használatra szánt járművek az alábbi exkluzív Dark Aluminium festéssel lesznek elérhetők. A rollert MÓ eKickScooter 65 névre keresztelte a Seat, ami a hatótávra utal: az 551 Wh-s akkupakk körülbelül 65 kilométer megtételét engedi egy feltöltéssel. A névleges teljesítmény 350 W, de a végsebességet a biztonság és a szigorú szabályozások miatt 20 km/h-ra korlátozta a gyártó. Az elektromos rollerből kapható lesz egy 25 kilométeres változat is MÓ eKickScooter 25 néven. Azt egyelőre nem pontosította a Seat, hogy mikor indul a sorozatgyártás és a villany-kétkerekűek forgalmazása. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!