PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Ha sikerül sorozatgyártásba vinni, akkor a Lucid villanyautójáé lehet a legáramvonalasabb forma a piacon kapható személyautók közül: az Air az aerodinamikai tesztjei során 0,21-es légellenállás-tényezőt ért el. A Cd, vagy Cw jelöléssel illetett, és alaktényezőként is emlegetett együttható jellemzően 0,2-0,3 között mozog a mai autóknál, de akár néhány századnyi eltérés is hatalmas különbségeket jelenthet a járművek fogyasztásában. Az extrém alacsony fogyasztásra tervezett Lightyear One például 0,20-as értékkel büszkélkedik, tehát a Lucid nem sokáig birtokolhatná a koronát, ám egyelőre mindkét modellből csak prototípusok léteznek. Így hasítja a levegőt a legáramvonalasabb villanyautó A legáramvonalasabb sorozatgyártott modellek között olyan járműveket találunk, mint a Mercedes-Benz CLA 180 BlueEfficiency szedán (0,22 Cd), a BMW 520d EfficientDynamics (0,22 Cd), a Porsche Taycan Turbo (0,22 Cd), illetve a Tesla Model 3 (0,23 Cd). Ha a limitált szériákat is bevesszük a versenybe, akkor a Volkswagen 2013-2016 között gyártott XL1 modellje a csúcstartó 0,19 Cd-vel, de a GM EV1 is hasonlóképpen szelte a levegőt. A Lucid a Formula One elektromos versenyszériában is dolgozó mérnökök tapasztalataira építve csiszolgatta elektromos autójának formatervét, ahol nem csupán az energiafogyasztás csökkentése különösen fontos, hanem a légáramlás optimalizálása is magas sebesség mellett. A start-up ezt is tesztelte, az Air első prototípusai állítólag 376 km/h-s sebességet is képesek voltak elérni, és a kedvező légellenállásnak köszönhetően autópálya-tempó mellett is ki tudtak facsarni magukból 400 mérföldes hatótávot. Tényleg megy a Lucidnak a 400 mérföld egy töltéssel Ősszel kiderül, berobban-e a villanyautó-piacra a Lucid A tervezők elmondása szerint ezek olyan apró, de kiemelten fontos dizájnelemeknek köszönhetők, mint például az első lökhárítón elhelyezett légbeömlők, amik a különösképpen turbulens kerekek körül simítják el a levegőt, vagy a motorháztető ívei, amik az autó oldalai felé terelik a szembeszelet. A 0,21-es alaktényező jól hangzik, de csupán egyetlen összetevője a folyamatosan változó légellenállásnak, amit a levegő sűrűsége és a sebesség is befolyásol. Két autó összehasonlításakor figyelembe kell venni a homlokfelületet is, amiben ránézésre szintén jól teljesít a Lucid, de azért érdemes megvárni a sorozatgyártást, mielőtt új királyt koronázunk aerodinamikában. Fontos a légellenállás! Villanyautóknál meg különösen 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!