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
auto
2024. 04. 26. péntek

A 2021 FIA World Rallycross Championship mellékbajnokságaként indul el a jövő évben a FIA által bemutatott legújabb tisztán elektromos versenysorozat, az eRX2. A széria célja nem különbözik a hagyományos meghajtású autókat felsorakoztató RX2 bajnokságétól, azaz a feltörekvő rally pilóták számára nyit utat a profik ligájába.

Az eRX2 mögött ugyanazok a vállalatok állnak majd, mint amelyek a belsőégésű rallyautók versenyét is viszik: a villanyautók az Avitas Motorsport és az Olsbergs MSE által gyártott belsőégésű motorral felszerelt RX2 járművekre épülnek, a hajtásláncot pedig a QEV Technologies fogja fejleszteni. A rendszer összteljesítménye 250 kW lesz, ami az elektromos autó négy kerekén oszlik szét, az energiát pedig egy a sofőr mellé, az 50/50 tömegelosztás miatt az autó közepére helyezett 32 kWh-s akkupakk biztosítja. A szervezők szerint ekkora kapacitás körülbelül 25 percnyi versenyzést tesz lehetővé, ami elegendő, hiszen a versenyek rövid sprintekből állnak, amelyek között körülbelül 20 perces újratöltés várható.

„Rövid, intenzív futamokkal a rallycross ideális terület az elektromos autók számára, és biztosak vagyunk benne, hogy az eRX2 minden eddiginél dinamikusabb és látványosabb akciót ígér. Nemcsak azért, mert az azonnal rendelkezésre álló nyomaték lényegesen gyorsabbá teszi az autót a jelenlegi RX2 modelleknél, hanem mert vezetni is jóval nagyobb kihívás lesz őket, különösen a csúcson, ami kulcsfontosságú tényező a versenyzők felkészítésében a Supercar szintre való fellépésben” – magyarázta a QEV Technologies ügyvezető igazgatója.

Forrás: eRX2

A végleges rally villanyautó valamikor az év vége felé fog bemutatkozni, a bajnokság eseményeinek időpontjáról pedig az ősszel hallhatunk részleteket. Egyelőre annyit tudunk, hogy hat fordulóból áll majd a sorozat, melyek Európában kerülnek megrendezésre. Szintén 2021-ben indul az Opel saját villanyos rally bajnoksága, valamint az eddigi legextrémebbnek ígérkező versenysorozat, az Extreme E.

Tavasszal indul az első elektromos rally

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.