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 Január végén a Formula E atyjai új elektromos versenyszériát jelentettek be, mely 2021-es indulásakor a Föld legkülönlegesebb, legzordabb helyeire kalauzolja el a nézőket. Az Extreme E részleteinek ismertetéséből csupán az maradt ki, hogy pontosan hogy is néz ki egy olyan villanyautó, amely képes megküzdeni a Himalája, Északi-sarkvidék, vagy éppen a Szahara szélsőséges időjárásával és a terepi versenyzés sem jelent neki problémát. Egészen a Goodwood Festival of Speed autós rendezvényig kellett várnunk, hogy megismerjük az Odyssey 21-et, a speciálisan erre a versenysorozatra épített bestiát. A tisztán villanyos sportterepjárót a szakma legnagyobb tapasztalattal bíró képviselői rakták össze: a karosszéria gyártása a Spark Racing Technology nevéhez fűződik, az akkupakkot a Williams Advanced Engineering csapata fejlesztette, a gumikat pedig a Continental Tyres biztosította. Az autó csúcsteljesítménye 400 kW (550 lóerő), ami az 1650 kilogrammos tömeget 4,5 másodperc alatt közel 100 km/h-ra gyorsítja, és mindezt akár 52°-os emelkedőn. Az Odyssey 21-ből összesen 12 darabot épít és szállít le a Spark Racing Technology jövő márciusig a résztvevőknek, ám a csapatok szabadon fejleszthetnek és tesztelhetnek saját hajtásláncot, és alakíthatnak a karosszérián, hogy az autó a mindennapi modelljeikre hasonlítson. A prototípus tesztelése szeptemberben indul. Gil de Ferran és Alejandro Agag elmondása szerint az ötrészes sorozat közvetítése rendhagyó módon, dokumentum-sport műfajban fog történni, hogy a nézők ne csupán a villany-terepjárók izgalmas harcát kövessék figyelemmel, hanem bolygónk legérzékenyebb területeit és az azokra leselkedő ökológiai veszélyeket is megismerjék. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!