Nem is olyan drága a Cadillac villanyautója

A Cadillac Lyriq múlt heti premierjén még nem hangzott el információ arról, hogy mennyibe fog kerülni a márka legelső tisztán elektromos modellje 2022-es megjelenésekor, de a legtöbb hírportál 70 000 dollár fölé saccolta a villanyautó várható árát. Nem sokkal később Steve Carlisle, a GM North America elnöke az újságírók kérdésére megerősítette, hogy a Lyriq induló listaára biztosan 75 000 dollár alatt lesz, mivel a vállalat számára fontos, hogy azok se tartsák túl drágának az autót, akik a kínálat belsőégésű motoros modelljeinek vételárához szoktak.

A 70-75.000 dollár közötti ár nem is lenne annyira meglepő egy elektromos Cadillacért, de a JP Morgan Auto Conference beszélgetésén egy ennél sokkal vonzóbb összegre tett utalást az igazgató: a Lyriq indulóára a (nettó) 60 000 dollárt (átszámítva az áfa nélküli ár kb. 17,5 millió forintot) sem éri el. Ez persze önmagában nem szolgál információval az autó felszereltségéről, és egy prémium SUV esetében bizony igencsak elszállhatnak az árak az extrákkal, de a jelek szerint a GM valóban próbálja nagyjából a közepes méretű luxusterepjárók árkategóriájába helyezni villanyautóját, nem elrugaszkodva túlságosan a paletta többi tagjának árától. Egy Cadillac XT5 például 44.095 dollárról indul alapfelszereltséggel, míg a nagyobb XT6 SUV legalacsonyabb listaára 52.695 zöldhasú.

EZT OLVASTAD MÁR?  e-TNGA: a Toyota aduásza a villanyautó-gyártáshoz

A Lyriq két változatban, hátsó-, illetve összkerék-meghajtással is választható lesz, az előbbi esetében a 100 kWh-s akkucsomag nagyjából 480 kilométeres hatótávot biztosít. A fedélzeti töltő maximális teljesítménye 19 kW, de azt egyelőre nem tudni, hogy alapfelszereltséggel vásárolva mennyivel tud tölteni az autó AC hálózaton. Sok még a kérdés a járművel kapcsolatban, de az értékesítés kezdetéig amúgy is legalább másfél évet várni kell.

Elektromos autót használsz?