Eltűnhet az akkucsomag a villanyautókból

Egy olyan megoldáson dolgozik a CATL, mely során az akkumulátorcellákat az akkucsomag helyett az elektromos járművek alvázába integrálhatnák az autógyártók, így a kínai akkumulátor-gyártó vállalat elképzelései szerint hamarosan eltűnhetnének a mostani villanyautók aljában elhelyezett több száz kilós akkupakkok. Ezzel a kivitelezéssel több akkucella beépítése válna lehetővé azonos méretű területen, így a járművek hatótávja is nőhetne, akár 800 kilométernél is nagyobbra.

Műszaki részleteket egyelőre nem árultak el a kínaiak, így nem tudjuk, pontosan hogyan épülnének be a cellák, az elektronika, illetve a hűtőrendszer az alvázba, mint ahogy az sem világos, hogy a cellák egy helyre kerülnének-e, vagy pedig a dizájn egy sokkal rugalmasabb elhelyezést is megengedne. Felmerülnek továbbá biztonsági aggályok is, de a CATL még azt sem részletezte, hogyan védené meg a cellákat a sérüléstől egy baleset során. Egy biztos, ez a megoldás nem mostanában fog megjelenni a villanyautókban, de a cég bízik benne, hogy még ebben az évtizedben sikerül bevezetni a technológiát.

Opel Corsa-e akkumulátor

A CATL-nek nem ez az első ötlete, amivel jelentős mértékben átszabná az elektromos autók energiatároló alkatrészének felépítését, a cell-to-pack kialakítás során például közvetlenül az akkupakkba kerülnek a cellák, kihagyva a modulok szintjét. Ez a fajta elrendezés már a Mercedes-Benz EQ-családjába is bekerül a nemrég bejelentett együttműködéssel.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.